Het zou zo mooi zijn...

31 januari 2022 - Zwolle, Nederland

Het zou zo mooi zijn als we dit jaar weer naar Amerika mogen/kunnen. Zoals het er nu voor staat lijkt dat te kunnen.

Het is een tijdje geleden dat ik hier wat heb geplaatst. In 2019 een heerlijke tijd gehad in Florida en nietsvermoedend thuisgekomen plannen gemaakt voor Frankrijk 2020 met de hele club. Gelukkig hebben die doorgang kunnen vinden en hebben we toen een geweldige vakantie gehad. We gingen daarheen met het idee dat we dan in 2021 weer naar Amerika zouden gaan. Dat liep even anders, ineens maakte de wereld kennis met Corona. Wat een hele heftige periode brak er toen aan voor de wereld. Voor ons gelukkig niet heel bijzonder, behalve kinderen thuis les en Stephan thuis werken. Ik heb werk waar ik gelukkig gewoon al die tijd naartoe kon. Eind vorig jaar kwam Corona uiteindelijk ook bij ons huis binnen. Stephan en Kenzi waren het ´slachtoffer´. Gelukkig met zeer milde tot geen klachten. We zijn nu gevaccineerd en ik ook geboosterd. Die booster komt voor Stephan ook over een paar weken. Kenzi mag dan ook zijn vaccinaties halen, dan is dat maar geregeld.

Toen vorig jaar dan ook bekend werd dat Amerika weer open zou gaan begonnen onze harten sneller te kloppen, zou het dan toch kunnen? Ik ben toen gelijk begonnen met het uitstippelen van een route. Ik had een route gemaakt voor 3 weken, maar ik had 4 weken vakantie gevraagd. Die zouden we zo vol gepland hebben dacht ik. Een paar weken geleden kreeg ik te horen dat de 4 weken akkoord waren (voor Stephan was het gelijk al akkoord gegeven) hebben we een afspraak gemaakt bij Tioga Tours. Want met alle onzekerheid nu vonden we het allebei wel prettig dat zij in ieder geval onze vluchten zouden regelen. Afgelopen weekend was het dan zover en hadden we op hun info dag een persoonlijk gesprek met 1 van hun reisadviseurs. De tickets waren zo voor elkaar en voor een bedrag, daar had ik ze online zelf nooit voor gevonden. En dan vliegen we nog rechtstreeks ook. Ook heeft Nienke voor ons gekeken naar een auto en ze heeft de hotels in San Francisco en New York vastgelegd. Dus ik heb de hele dag staan springen en blij doen, want het lijkt er op dat we naar Amerika gaan dit jaar.

En hoe, we gaan 3,5 week die kant op. Waarom geen 4 weken zullen jullie nu denken, nou dat heeft te maken met de quarantaineplicht die er op dit moment nog geldt als je terug komt uit Amerika. Dat is voor de 3 mannen geen probleem, want nog vakantie en mogelijkheid tot thuis werken. Ja, dan bijt dat voordeel van eerder me nu in de kont ;-)  Maar al met al hebben we een reis van 27 dagen in het vooruitzicht, wat een luxe!!!

Ik zal jullie vast de route opschrijven:

1: Amsterdam - San Francisco

7: Yosemite NP

8: Yosemite NP - Lone Pine

9: Lone Pine - Death Valley - Las Vegas

10: Las Vegas - Escalante

11: Escalante (Grand Staircase Escalante)

12: Escalante - Bryce Canyon NP

24: New York City

25: New York City

26: New York City

27: New York City - Amsterdam

Dit is de route, wij zijn wel tevreden. Niet al te lange afstanden en lekker rustig aan doen. De planning is om veel te gaan hiken. Ik opperde gisteren een hike van zo´n 6-8 uur en Lars keek daar niet raar van op. Dus ik ben benieuwd hoe lang ze het leuk gaan vinden. New York was een verzoek van Kenzi. Ik had namelijk gevraagd of ze allemaal een Bucketlist van dingen die ze zouden willen zien en doen in Amerika in wilden leveren. Die van Stephan heb ik tot op heden nog niet ontvangen. Maar Lars en Kenzi hebben beide een mooi lijstje gemaakt. Het leuke was dat Lars voornamelijk kwam met dingen die hij wil doen (boodschappen doen bij Walmart en eten bij Denny´s enz...) en Kenzi wilde graag naar bepaalde plekken toe. Waaronder New York City en hoewel we eerst hadden gezegd dat dat lastig werd vanwege de afstand, is het toch gelukt omdat we 4 weken vrij zijn.

Gisteren en vandaag ben ik heerlijk aan het puzzelen geweest om leuke hotels te vinden, want we wilden ook nog wat zelf regelen. En ook dat is gelukt. We hebben nu overal een slaapplek, behalve in Escalante. Ik heb een Bed & Breakfast gemaild en daar heb ik nog geen antwoord op. Maar ik denk dat we leuke plekjes hebben gevonden.

Waar ik nu wel tegenop zie is al het Corona gerelateerde papierwerk wat je nu voor elkaar moet hebben. Het verandert zo vaak, dat het niet te doen is. Het advies dat we bij Tioga kregen was om alles uit te printen. Dus dat zullen we maar doen.

Ik merk dat ik weer een heel verhaal heb getypt, ik ben bang dat een onsamenhangend verhaal is, er zit momenteel zoveel in mijn hoofd en het komt er niet helemaal in de goede volgorde uit. Sorry daarvoor. Het komt er op neer dat we heel blij zijn dat we wat moois in het vooruitzicht hebben. Nu maar hopen dat Corona geen roet in het eten zal gooien.

Nog 171 dagen en dan is het zover, maar voor die tijd zal ik me vast wel weer eens melden... Ik hoop dat jullie ons weer gaan volgen en dat we weer onderdeel mogen zijn van jullie ochtendritueel...

1. Agnes Niehoff:
    Mooi verhaal dochter.
    Trots op jullie.
    Ook helemaal op de jongens dat ze zo enthousiast zijn.😘😘
  2. Joyce Frederiks:
    31 januari 2022
    Super verhaal zussie en wat een heerlijk, jaloersmakend vooruitzicht!!
    Ik ga heel hard duimen dat het allemaal lukt. Ik ga jullie zeker volgen. Leuk!!!
  3. Tini:
    31 januari 2022
    Veel plezier met alle voorbereidingen.
  4. Ankie:
    31 januari 2022
    Deze voorpret pakken ze niet meer af!!!
  5. Astrid:
    31 januari 2022
    Wat leuk en helemaal naar de overkant van de oceaan! En vooral de voorpret. Succes met de voorbereidingen.
  6. Nicole:
    31 januari 2022
    Heerlijk die voorpret en natuurlijk lees ik graag weer mee.
  7. Kamphuis beens:
    31 januari 2022
    Wat zou het toch mooi zijn om weer na lange tijd naar Amerika gegaan super.❤️💋
  8. Monica:
    31 januari 2022
    Wat een heerlijk vooruitzicht lieve bbf. Is je van harte gegund. En wat geweldig die reacties van de jongens. Ga jullie uiteraard weer volgen. Heel veel plezier met alle voorpret. 😘
  9. Wendy:
    31 januari 2022
    Wauw dat ziet er gaaf uit!! Veel plezier met de voorpret😃🎉
  10. Wendy N.:
    31 januari 2022
    Heel tof! Morgen nog maar 170 dagen. Komt vast helemaal goed en met dat Corona examen om Amerika binnen te komen ook. Veel mensen zijn jullie al voorgegaan.
  11. Judith:
    1 februari 2022
    Geniet van alle voorpret en hopelijk gaat alles door.
    Zodat wij jullie verhalen weer kunnen lezen
  12. Alfons:
    1 februari 2022
    Dat ziet er weer toppie uit! En dan is Tioga tours een super "compagnon". En ik zag dat je zussie ook al heeft gereageerd. Haha. Geniet er van.
  13. Menzo:
    1 februari 2022
    Ziet er mooi uit. Kijk nu al uit naar de verhalen.
  14. Willie:
    1 februari 2022
    Wat een geweldig vooruitzicht.
    Ik ben benieuwd wat jullie van NY gaan vinden.....dat staat ook nog op ons verlanglijstje