Knock knock* Housekeeping...

16 augustus 2022 - New York City, Verenigde Staten

Dat is hoe ik wakker werd vanochtend, ik schrok me een hoedje en dacht wat zijn die vroeg dan... Dus even gemeld dat we nog in de kamer zijn... Vervolgens op de telefoon gekeken, bleek dat het al 10 uur was!!! Oeps, zij was niet vroeg, wij waren laat... Gelukkig werden Kenz en Stephan ook wakker hiervan. Lars heb ik maar even wakker gemaakt. Een beetje de turbo er op want het is toch zonde van de tijd als je in New York bent om dan te gaan slapen... We hebben bij de buren even ontbeten, Paris Baguette heet dat. Daar hebben ze heerlijke pastries enzo... We hebben allemaal wat lekkers uitgezocht en hebben even de inwendige mens versterkt. Nu waren we er echt klaar voor (er zat koffie in Stephan, want anders komt het niet goed) dus op naar de subway... Met een kleine 10 minuten waren we bij Hudson Yards, want hier staat `the Vessel`.

Dit fotografische object wilde ik graag fotograferen, helaas was het ding verder afgesloten en konden we alleen `binnen` fotograferen van de begane grond af. Toch denk ik dat je hier leuke foto´s zou kunnen maken als er wat minder mensen zijn... Kenzi wilde nog even bij Cartier binnen kijken, maar dat hebben we niet gedaan, de deur zat dicht en ze keken zo streng allemaal... Nu opzoek naar de `High Line´. Een voormalige spoorlijn waar ze nu een hoog park van hebben gemaakt. Ik moet zeggen dat dit (ondanks de drukte) een erg leuke wandeling is vanaf W 34th street tot Gansevoort Ave. Vele leuke uitkijkjes en ook genoeg bankjes om even te gaan zitten. Op ene gegeven moment kwamen we een paar eetplekjes tegen, daar hebben we wat gehaald en we zijn even in de zon gaan zitten om het op te eten. Daarna naar beneden, er moesten wat mensen even naar het toilet. Die vonden we in Chelsea Market, die dan weer erg Engels aandeed. Nu we hier toch waren zijn we ook even naar Little Island gegaan, een manmade eiland in de Hudson rivier. Het staat op een soort palen die dan weer breed uitlopen. Hier kan je op, er zijn uitkijkpunten, er is een amphitheater en er zijn hier ook allemaal plekjes om te eten. Erg leuk, vonden ook de jongens. Die het wandelen in de stad duidelijk minder leuk vinden dan in de natuur.

We wilden de metro weer nemen, nu naar de andere kant van Manhattan, dus eerst door de straten van Meatpacking District gelopen, die ons ook veel Europeser (dit blijkt een niet bestaand woord te zijn, dus bij deze vraag ik patent aan op dit woord) aandeed dan de rest van NY. Goed, met de metro, 2x overstappen en we konden er bij Lexington Avenue uit, voor de Roosevelt Island Tramway. We gingen naar Roosevelt Island en dat deden we op de, volgens mij, leukste manier. Met de tramway, die hoog boven de straten en het water, ons naar de overkant brengt. Stephan vond het uiteindelijk wel okay, maar Lars en Kenzi waren gewoon bang. Eigenlijk wilde Lars niet meer terug, maar ja hij moest wel. Dus we hebben even wat plaatjes geschoten van Manhattan en zijn weer terug gegaan. Nu wilden de jongens echt even zitten, wat drinken en eten. Dus een plekje opgezocht, hier konden we alleen maar wat drinken. Dat hebben we gedaan en toen weer door. Op zoek naar iets om even een koek te halen. Ja hoor, daar is wel een Starbucks. Daar wat lekkers uitgezocht en toen op naar het hotel, even in de ruststand....

Zo rond 6 uur vonden we het wel weer genoeg geweest, we wilden wel een hapje eten. Dus maar weer in de metro, ik had al in meerdere reisverslagen gelezen over Ellens Stardust Diner. Dat zou goed eten zijn en bediening die om de zoveel tijd leuke liedjes zouden gaan zingen. Ik had er lovende reacties over gelezen, dus dat leek me wel wat. Het menu zag er ook nog goed uit, dus we waren allemaal voor. Met de metro er naar toe, komen boven naast een Applebees. Mocht het te druk zijn bij Ellens konden we altijd daar nog heen. Ellens was zo gevonden en in eerste instantie leek het helemaal niet druk. Tot we de bocht om kwamen, daar stond een rij van enkele tientallen meters. Zonder dat er beweging in kwam, dat gingen we niet doen. Kenzi en Lars waren gelijk om, dan toch naar Applebees. Ik vond het prima, maar Stephan ging eerst op zijn telefoon staan kijken. Dus ik dacht dat hij dat niet wilde, dus ik stelde voor om dan maar verder te lopen. Maar toen zei hij dat Applebees ook goed was wat hem betreft. En daar konden we gelijk doorlopen, scheelt weer. Hier hebben we heerlijk gegeten. Het valt mij op dat er in Amerika meer andere keuzes dan alleen steaks en hamburgers op de kaart staat. Ik had nu een bowl met kip, rijst, pico de gallo, guacemole en nog wat dingen, lekker vers ook nog. Dus het was weer goed allemaal.

Na het eten zijn we even verder gelopen want we zaten nu vlakbij Broadway en Radio City Music Hall. Daar hebben we wat foto´s gemaakt en toen zijn we bij NBC studio´s naar binnen gegaan. Hier wordt altijd de Late Night Show met Jimmy Fallon opgenomen, hier konden we niet meer bij zijn helaas. Maar misschien konden we Jimmy nog zien dacht ik... Maar dat was niet zo, hahaha. Wel zijn we bij Rockefeller Plaza geweest, hier hebben we even gekeken bij de rolschaatsbaan. Dat leek de jongens ook wel leuk, dus ik met Stephan overlegd, was wel prijzig maar ach, hoe vaak krijg je die kans. Dus ik wilde met de jongens rollerblades gaan regelen, waren ze al gesloten. Het was nog maar half 10!!! Niets aan te doen, misschien morgen nog een keer proberen. Wel leuk om even te kijken hier... Maar we begonnen de benen wel te voelen, dus maar terug naar het hotel. Dat duurt met de metro ongeveer 10 minuten. Alleen we presteren het iedere keer weer om bij de verkeerde uitgang er uit te gaan, waardoor we een `heel eind´ moeten lopen naar ons hotel. Geeft op zich niets hoor, maar we denken iedere keer dat we een andere uitgang te pakken hebben en dan komen we toch op dezelfde plek weer boven. We doen nu even een drankje op de kamer en gaan zo maar slapen. We zetten maar even een wekker voor morgenochtend, want anders worden we weer zo laat wakker. Voor jullie een fijne dag maar weer...

1. Anneke:
    16 augustus 2022
    Heerlijk zo met jullie mee te mogen reizen en dingen te bekijken (via foto's). Jullie nog fijne dagen gewenst.
  2. Menzo:
    16 augustus 2022
    Ja, wat een prachtige stad he. Foto’s en verhaal roepen mooie herinneringen op!
  3. Annelies koopman:
    16 augustus 2022
    10.00 uur wakker, jullie zitten al mooi in het systeem, slapen is goed hoor. Wat leuk dat je voorwerk hebt gedaan zo vind je de leukste eet adresjes allen zou het leuk zijn als er ook een plekje vrij is. Kun je niet van te voren reserveren? NY is zo’n leuke stad vandaag komt er vast weer een mooie dag aan, heel veel plezier allemaal 🗽👍
  4. Alfons:
    16 augustus 2022
    Een geweldige stad met heel veel leuke dingen, maar ook, zoals gisteren heel indrukwekkende plekken. Leuk dat de jongens ook hun voorkeuren hebben en dat jullie nu alles kunnen delen. Geniet nog een paar dagen.
  5. Kamphuis beens:
    16 augustus 2022
    Super leuk dus nog in New York prachtig toch nog niet niet op huis aan wat een stad veel plezier nog
  6. Ankie:
    Wauw!!!
  7. Gerry:
    16 augustus 2022
    Wat een gedoe altijd met dat eten hè!! Rijen dik, en dan omschakelen. Maar ja, je krijgt altijd de buik wel vol. En je verslapen haha. Maar wat geeft het, je hebt vakantie. Geniet er nog een paar dagen van 😘💕