Nog 14 weken...

15 april 2022 - Zwolle, Nederland

Vandaag over 14 weken zitten we op Schiphol (ik geloof het pas als ik er ook echt zit hoor) te wachten op onze vlucht naar San Francisco. En omdat ik momenteel thuiszit met Corona (ja, zelfs de knapsten krijgen het een keer) dacht ik laat jullie even weten hoe het er voor staat. Want eigenlijk was laatst alles al geregeld op 1 Bed & Breakfast na, daar zaten we nog op antwoord te wachten. Nou, daar hebben we nog steeds niets van gehoord. Dus hebben we inmiddels wat anders geregeld. Ik dacht ik zal even alles op een rijtje zetten voor jullie (en mezelf).

We vertrekken de dag voor we vliegen naar Schiphol en overnachten daar in het Ibis Style hotel, daar hebben we een familiekamer. We gaan met de trein die kant op en nemen vanaf Schiphol de shuttle service naar het hotel. Eerst op Schiphol bij Burger King eten, want dat is zo langzamerhand een traditie geworden. De volgende dag hebben we alle tijd want we hoeven pas tegen 12 uur op Schiphol te zijn. Maar omdat we niet weten hoe druk het zal zijn met extra controle´s enzo willen we er al veel eerder naartoe. Mocht het dan meevallen dan vermaken we ons daar wel met shoppen en eten...

We vliegen om 14:50 uur met United rechtstreeks naar San Francisco, alwaar we rond 16:30 uur plaatselijke tijd zullen landen (als alles meezit). Dan door de douane en met de BART naar het hotel Days Inn by Wyndham Lombart Street.

days inn sfo

Na een paar dagen San Francisco, waar we waarschijnlijk tijd te kort komen, is het tijd om de auto op te halen. Dit jaar wederom een Fullsize SUV via Sunny Cars. Want ja, we zijn wel verwend natuurlijk.

sunny cars

De auto kunnen we ophalen op het vliegveld en dan gaat de roadtrip beginnen. Eerst in San Francisco Twin Peaks bezoeken, de koffers ophalen en dan gaat de rit richting Yosemite NP beginnen. Onderweg nog een paar boodschappen doen en dan op naar het hotel. We zitten in Cedar Lodge in El Portal, tegen de ingang van Yosemite NP aan. We hopen dat onze plannen dit jaar gewoon door kunnen gaan (zie reisverslag 2018).

yosemite

In Yosemite wilden we eigenlijk de Panorama trail gaan doen, maar de weg er naartoe is afgesloten het hele jaar. Dus hebben we wat andere hikes gevonden. Dus ik denk dat we ons daar ook prima zullen vermaken. Maar na een paar dagen zullen we weer verder reizen. Via de Tioga Road door naar Lone Pine. Op de Tioga Road is ook nog genoeg te zien dus dat zal een rit worden van een hele dag. In Lone Pine verblijven we op een voor ons bekende plek, namelijk Best Western Plus Frontier Motel.

bw lone pine

Vanuit Lone Pine rijden we door Death Valley naar Las Vegas voor 1 nachtje. Hier slapen we een keer aan het oude deel van de strip, namelijk Fremont Street. We zitten dan 1 nachtje in het Plaza Hotel en Casino.

plaza lv

Vanuit Las Vegas een lange rit naar Escalante, waar we 2 nachten in een cabin zitten om een klein deel van Grand Staircase Escalante te verkennen. Nieuw gebied voor ons. We zijn dan te vinden in Canyons of Escalante RV Park.

escalante

Na deze ontdekkingstocht gaan we naar bekend terrein en wel Bryce Canyon NP, waar we eigenlijk weer de Canyon in willen net als de laatste keer. We verblijven dan wederom tegen de ingang van het park, Best Western Plus Ruby´s Inn.

bw bryce

Na Bryce gaan we naar Zion NP, toch wel favoriet bij ons allemaal. We zitten weer in Springdale en deze keer in La Quinta by Wyndham at Zion Park.

la quinta zion

In Zion hebben we 2 volle dagen om wat nieuwe hikes te doen, we zien wel wat er dan mogelijk is. Na Zion rijden we via Kolob Canyon en Middle Fork Creek naar Cedar City waar we 1 nacht slapen in Quality Inn Cedar City University Area.

cedar city

Na die ene nacht zakken we de I-15 weer af om weer de Kanerra Falls te lopen en daarna door te rijden naar St. George. Hier slapen we in een Hilton hotel, namelijk Tru by Hilton.

tru st george

Vanuit St. George rijden we, via Valley of Fire, naar Las Vegas. Nu voor een paar dagen, om ook de omgeving van Las Vegas te bekijken. En ik wil ook nog naar het Neon Museum, hoop daar gave foto´s te kunnen maken. We slapen nu wel op de strip, namelijk in het Sahara.

sahara lv

Na 3 volle dagen in Las Vegas vliegen we (wederom rechtstreeks) naar New York. Weer met United en nu vliegen we om 9:55 uur Las Vegas tijd. We landen dan 17:44 uur plaatselijke tijd op Newark. Dat is nieuw voor ons, dus we moeten maar even kijken hoe we dan bij het hotel komen. Maar volgens mij is dat niet heel lastig. In New York is het 3 uur later dan in Las Vegas, dan kunnen we vast weer wennen. In NYC verblijven we in het NYMA hotel.

nyma ny

Na 3 volle dagen vliegen we weer terug naar Nederland, wederom met United en rechtstreeks. We vliegen 17:50 uur vanaf Newark naar Amsterdam waar we de volgende dag om 7:15 uur plaatselijke tijd landen.

Dan zit onze reis er alweer op en moeten we zo snel mogelijk weer in het gewone ritme zien te komen.

Nou, dan zijn jullie weer even op de hoogte. Er zal vast nog wel weer een update komen voor we weg gaan.

1. Alfons Niehoff:
    15 april 2022
    Dat ziet er weer goed uit.!!
  2. Atie Schakelaar:
    15 april 2022
    wow dat ziet er super gaaf uit zeg. Weer een heel mooi avontuur .
  3. Tini:
    15 april 2022
    Ziet er allemaal goed uit. Hoop dat je goed hersteld van Corona.
  4. Menzo Koopman:
    15 april 2022
    Eerst van harte beterschap! Ziet er wederom goed uit. Voor wat betreft de trip van vliegveld Newark naar hotel: wij hebben dat ooit met een shuttlebus gedaan.
  5. Agnes Niehoff:
    Super gaaf weer.
    Zitten weer te wachten op jullie mooie verhalen😍😍
  6. Astrid:
    15 april 2022
    Euh ik wil me er niet mee bemoeien, doe ik toch wel 🙈, maar het is wel vakantie 😉
    Jeetje wat druk programma maar daar genieten jullie zeker van. Op z’n Twents gezegd: je hebt geen rust in je gat.
    Veel plezier met alle voorbereidingen 😘