In de mist...

24 juli 2022 - San Francisco, California, Verenigde Staten

De brug dan, die was in de mist...

Om bij het begin te beginnen, na een redelijke nacht. Waarbij ik, na vanaf 1 uur ´s nachts ieder uur te hebben gezien om 7 uur echt wakker werd en de rest ook. We hebben een redelijke nacht gehad en hadden wel zin in eten. Maar het eettentje waar we heen wilden was nog niet open. Dus hebben Stephan en ik eerst de koffers maar eens opnieuw ingedeeld. Toen dat klaar was zijn we naar Squat & Gobble gegaan om te ontbijten. Hier hebben we onze buiken goed gevuld met pancakes en french toast. We kwamen er hier ook achter dat er dit weekend allemaal hardloopwedstrijden zijn. Had Stephan dat geweten... Maar helaas, dat gaat nu niet meer lukken...

Na het ontbijt naar het hotel terug, onze spullen pakken en proberen om online een dagkaart te krijgen voor de Muni. Dat ging niet lukken, balen want dat scheelt toch $11,00 per kaartje met bij een kiosk halen. Dan maar kijken waar we zo´n kaartje kunnen kopen... Spoiler-alert, kaartje is uiteindelijk toch digitaal gekocht, maar wel nadat we ruim 12km hadden gelopen. We raakten een beetje afgeleid door San Francisco en waren vergeten waarvoor we op pad gingen.

Na een eindje lopen kwamen we uit bij de baai met uitzicht op... mist, ja inderdaad. Maar ook de onderkant van de Golden Gate Bridge. Nu waren Stephan en ik al een paar keer eerder in SF geweest en hadden de brug alleen nog maar in zijn geheel gezien. We waren een beetje jaloers op al die mensen die haar ook in de mist hebben gezien. Nou, die kunnen we we afstrepen. Doe nu de mist maar weer weg, voor de jongens ook leuker... Dan maar weer verder lopen, via Fort Mason naar Pier 39. Wat een leuke winkeltjes, daar word je heel hebberig van hoor... We hebben het netjes bij 3 magneetjes gehouden. Ook hebben we even gekeken bij de zeeleeuwen. Nou, daar heb ik de camera niet eens voor gepakt hoor, er lag er maar 1...

Op Pier 39 hebben we nog lekker even rond geslenterd voordat we weer terug gingen. We wilden ergens een hapje eten maar werden door Lars en Kenzi een telefoonwinkel ingetrokken. Want de mannen wilden allebei een kek hoesje voor hun nieuwe telefoons. Die missie is ook geslaagd, Lars heeft een Mickey Mouse hoesje en Kenzi een stoere maar simpele in grijs/rood. Nu konden we eindelijk eten, de keus viel op Applebees, dat was alweer een tijdje geleden voor ons. We hebben heerlijk gegeten daar. En even de voeten goed rust gegeven. Nu konden we er weer tegenaan.

We zijn Jefferson Street weer een stuk terug gelopen, zijn een tussendoor straatje in gelopen en kwamen toen bij een cable-car turningpoint. Dat is mooi, kunnen we dat gelijk afstrepen. Dat we niet mee zouden gaan was gelijk al duidelijk, ik denk dat dat de langste wachtrij was van de afgelopen 2 dagen, ik gok op dik 3 uur wachten. We proberen morgen wel weer bij een gewone halte. Maar wel leuk om even gekeken te hebben. We liepen verder, want hier zit Ghirardelli ook. Daar hebben ze chocolade, daar wil ik natuurlijk wel even kijken. Ik had in meerdere reisverslagen gelezen dat als je dan binnenkomt, dat ze dan een chocolaatje uitdelen. Of we waren niet op de goede plek, of in het kader van Corona.... Maar we kregen niets, toch jammer... Maar wel een leuk plekje verder...

Voordat we bij Ghirardelli waren kwamen we Umbrella-alley tegen. Had er nog nooit van gehoord, maar dit is een klein steegje waar ze mooie muurschilderingen hebben. Er hangen allemaal ballonnen in de lucht en bij het overdekte gedeelte zijn de umbrella´s. Erg leuk en kleurrijk, leuke plek om te fotograferen. Daarna waren we dus even bij Ghirardelli, dat hebben jullie al gelezen.

Nu was het toch echt tijd om terug te gaan naar het hotel, onderweg nog even een stop gemaakt bij Safeways en toen door naar het hotel. Kenzi was helemaal op en ook Lars begon het in zijn benen te voelen aan het eind. Maar dat is ook niet gek, na ruim 12km, ongeoefend. Nu op de hotelkamer, zo maar even kijken wat we doen met eten, verder zal er vanavond niet veel meer gedaan worden, we zijn op...

P.S. Er zijn foto´s toegevoegd, maar ik weet niet meer hoe ik ze onder dit reisverslag krijg...