Kolob Canyon... En hoe het toch nog een spannende dag werd...

8 augustus 2022 - Cedar City, Utah, Verenigde Staten

Goedemorgen lieve lezers, wat leuk dat jullie er weer zijn. Wij zijn er ook weer vandaag, wel wat later hoor want we konden het rustig aandoen. Dus er was geen wekker gezet en dat betekende dat we pas rond 8 uur wakker waren en dat we de jongens nog later maar eens wakker hebben gemaakt. We moesten vandaag (met pijn in ons hart) alweer afscheid nemen van het mooie Zion NP. Maar niet helemaal hoor, we gaan vandaag een andere kant van Zion bekijken. We waren nu in het bekende gedeelte van Zion NP en vandaag gingen we naar het minder bekende Kolob Canyon.

Dus nadat we alle spullen hadden gepakt en ons ontbijt in onze holle kiezen hadden gestopt was het tijd om de auto vol te laden en verder te gaan. Het zou een lange rit worden... Wel 3 kwartier rijden later en we waren er. De snelweg af en we kwamen gelijk bij het toegangsbord. Daar werd een foto gemaakt en door naar het visitorcenter voor de administratieve afhandeling. Mijn handtekening was anders dan die op mijn rijbewijs zei ze. Dat klopt, mijn handtekening is de afgelopen jaren wat veranderd (ik vond ´m te lang), maar uiteindelijk was het akkoord. Nadat we even hadden rondgekeken zijn we de auto weer in gestapt. Dit park heeft een 5 mijl loop road. Toen we de eerste bocht omkwamen vielen onze monden open van verbazing, wat een schitterend uitzicht zeg. En dat gewoon bocht na bocht na bocht... In dit park hebben ze 3 geregistreerde hikes, de langste duurt 8 uur, dan eentje van 3,5 uur en een kleintje van een uurtje.

Die laatste wilden we gaan doen, Timber Creek Overlook. Ik heb die Creek niet gezien hoor, maar het was een leuke wandeling naar een mooi uitkijkpunt. Voordat we naar boven gingen spraken we nog wat Nederlanders, die kwamen vanuit Yellowstone en hadden er volgens mij al een behoorlijke reis opzitten. Leuk om zo even wat anderen te spreken en wat zij allemaal gaan zien of gezien hebben. Ze wilden nog door Death Valley NP, toen hebben we ze maar even aangeraden om de nieuwssites en NPS.GOV in de gaten te houden ivm ernstige overstromingen. Ik weet niet of jullie er wat van mee gekregen hebben maar Death Valley heeft zulke ernstige overstromingen dat alle hoofdwegen zodanig beschadigd zijn dat de mensen die op dat moment in het park verbleven nergens naartoe konden. En dat Death Valley voorlopig niet toegankelijk is voor toeristen. Dat wisten deze mensen ook nog niet, dus ze zouden het zeker even in de gaten houden.

Nu konden we beginnen aan de hike naar boven. Het was prima te doen, stukken zon en stukken schaduw. Uitzicht boven was geweldig!!! Volgende keer misschien toch eens kijken wat die andere hikes inhouden. Toen we terug waren bij de auto een lekker koekje en weer door. Op de terugweg nog een paar uitkijkpunten meegepakt, je blijft hier kijken. Dus ik kan iedereen die hier in de buurt komt aanraden om Kolob Canyons mee te pakken. Het kost je op de manier die wij gedaan hebben hooguit 2 uurtjes en het is niet zo druk als beneden in de canyon.

We hadden de jongens beloofd dat het meeste lopen dat we zouden gaan doen vandaag in de Walmart zou zijn. We hebben deze vakantie nog niet fatsoenlijk een Walmart bezocht en dat is toch wel een van onze favoriete bezigheden. Dus rond half 12 kwamen we bij de Walmart aan en yes!! dit was een goede met een echte versafdeling en het brood waar we ons zo op verheugd hebben. Hier hebben we even lekker een poosje rondgelopen en toen we (bijna) alles hadden gezien zijn we gaan afrekenen. Het was inmiddels ook lunchtijd en Stephan had zin in Subway. Er zat er eentje vlakbij de Walmart, makkelijk... Behalve dan dat die definitief gesloten bleek. Dan maar op zoek naar wat anders, maar wat dan... Een stukje gereden en toen vonden we een Subway die wel open was, wat een geluk... Daar allemaal een lekker broodje zitten eten en we konden er weer tegen.

Nu moesten we wel weer terug, want ik had een dierenwinkel gezien. En hier in Amerika verkopen ze ook nog gewoon honden en katten in de dierenwinkel. En omdat Lars en Kenzi wel gek zijn op dieren (en ik ook) leek me dat wel leuk. Eigenlijk heel zielig, hoe die beestjes in een hokje zitten, vonden we ook wel, maar we gingen toch even kijken. Eerst maar eens beginnen met hele schattige kleine schildpadjes en toen langs de vissen (niks aan) en daar waren de vogels. Dat wordt al leuker. Ze hadden Joepjes (dwergpapegaaien) dus daar bleven we even staan. En nog hadden de jongens de puppies niet gezien. Toen kwamen we langs het enge deel, de slangen, brrrrrrrr.... Hoewel allemaal kleine slangen, toch wordt ik er niet blij van. En helemaal niet als ik in zo´n hokje kijk en ik zie de slang niet liggen, dat klopt dan niet volgens mij... Maar gelukkig, alle hokjes waar ik keek zat een slang in...

Eindelijk hadden ze de puppies gezien, dus op naar de schattige hondjes. Ik wilde er wel 3 mee nemen, een Boston Terriër en 2 Teckels, ik was helemaal verliefd op alle 3. Echt te schattig gewoon. Maar iets verder zat een hele schattige kitten ineengedoken in zijn/haar hok. Maar als we wilden aaien moesten we eerst onze handen desinfecteren. Dus dat kon niet (ik zag nergens een desinfectiestation) dus liepen we door, langs de konijnen en toen waren we alweer bij de ingang/uitgang van de winkel. Maar Kenzi wilde toch echt de kitten aaien en zo ineens zagen we waar we onze handen konden desinfecteren. Stephan en Kenzi liepen er naar toe en ineens werd het spannend!!! Er kroop een slang door het gangpad, richting het hok van de kitten!!! OMG!!! Ik wilde gelijk weg, wat een joekel, volgens mij wel een meter lang (ik denk dat als je Stephan zou vragen dat hij zou zeggen, nee joh, die was hooguit 30cm). Volgens mij was het een zwarte ringslang en die had ik wel in een hokje zien zitten. Maar Stephan had een leeg hok gezien, ik zei toch dat dat niet klopt als een hok leeg is... Het beest was redelijk snel weer gevangen en veilig opgeborgen, maar ik voelde me daar niet meer veilig kan ik je wel zeggen. Toch heb ik al mijn moed bij elkaar verzameld en ben ook even de kitten gaan aaien. Dit was nog wel het naarste, volgens mij (en Stephan dacht hetzelfde) ging het niet goed met het beestje. Na even geaaid te hebben zijn we maar weer weg gegaan. Als het aan de jongens en mij had gelegen hadden we 3 hondjes en 1 katje meegenomen. Die kat was dan voor Ankie geweest hoor, ik vind ze alleen leuk als ze klein zijn...

Na dit hachelijke avontuur konden we naar het hotel, waar we redelijk snel waren ingecheckt en in onze kamer waren. De jongens zijn gelijk gaan zwemmen, alhoewel Kenzi hier eigenlijk niet zonder toezicht van een volwassene mag zwemmen (overal anders is het vanaf 14 jaar), laten wij ze gewoon gaan. Die jongens kunnen beter zwemmen dan mij. Lars was vrij snel weer terug, die had niet zoveel zin meer in zwemmen. Kenzi bleef nog wel even en Stephan is ook die kant op gegaan. Ook ik ben even bij het zwembad geweest, maar niet om te zwemmen. Even lekker lezen in mijn boek, dat nu echt bijna uit is...

Daarna op de kamer even chillen met z´n allen en toen zijn Stephan en ik even in de auto gestapt om nog weer naar de Walmart te gaan, we waren nog wat vergeten. De jongens vonden het wel best en bleven alleen in de kamer. Bij de Walmart even onze voorraden aangevuld en snel weer afrekenen om naar de jongens te gaan. Die waren niet van plek veranderd, dus we hadden ook wel langer weg kunnen blijven. Toen we terug waren zijn we gaan eten, bij de overburen. We hebben nog even getwijfeld of we met de auto zouden gaan, zoals Amerikanen dat doen. Maar we waren al bijna aan de overkant toen Kenzi besloot dat we nu net zo goed verder konden lopen. Zo gezegd zo gedaan... We gingen eten bij Denny´s, daar waren we deze vakantie nog niet geweest voor het avondeten. En toch presteren die 2 van ons het om dan een ontbijt te bestellen. Maar dat kan bijna door voor avondeten met de bijgevoegde hashbrowns en bacon. Toch hebben ze nu allebei ontzettend goed gegeten en heeft Lars zelfs zijn pancakes helemaal op gekregen. Het smaakte allemaal weer prima en het is hier ook niet heel erg duur. We hebben eerst de jongens rollend naar de kamer gebracht, waar Kenzi op de wc even heeft uit zitten buiken (if you know what I mean). Toen zag Stephan dat de Dairy Queen lekkere ijsjes had en ineens hadden de jongens wel weer plek voor een ijsje. Dus op naar de DQ waar het mannelijke deel van ons gezelschap een heerlijk ijsje heeft gehaald die ondersteboven wordt uitgeserveerd (doen ze dat niet krijg je de volgende gratis). Kenzi wist dit ons al te vertellen want dat had hij gezien op TikTok. En het klopte inderdaad, voordat ze het ijsje voor je neerzetten houden ze ´m even op de kop. Wel grappig hoor.

Dat ijsje is grotendeels in de hotelkamer opgegeten waar ik nu mijn verhaal zit te typen. Zo werd een niet zo spannende dag, vooral voor mij, heel erg spannend. Ik zei al wel tegen Stephan, dan ben je zoveel in de natuur geweest en waar zie je dan ineens een slang kruipen... Nou, ik ga zo slapen, ik hoop maar dat de enige slang die ik in mijn droom zie een tuinslang is.... Fijne dag voor jullie!!!