It´s the last day (on this side of the USA)...

13 augustus 2022 - Clark County, Verenigde Staten

Goedemorgen lezers, was ik weer hoor. Het komt bijna tot een einde, jullie dagelijkse portie vermaak. Vandaag is onze laatste volle dag in het westen van de USofA. Morgen vliegen we naar New York City, waar we hebben afgesproken met mijn broertje Danny en Christina. Hoewel ik met pijn in mijn hart afscheid ga nemen van deze kant heb ik enorm veel zin om hun te zien.

We hadden voor vandaag niet veel op de planning staan, dus wederom vanochtend rustig aan gedaan. Toen we zo ver waren zijn Stephan, Kenzi en ik naar beneden gegaan om bij de Starbucks ons ontbijt te regelen. Nou, ik kan je zeggen voor $15,00 extra heb je het veel beter voor elkaar, wat was dit belachelijk duur zeg!!! We waren $60,00 kwijt voor ons vieren en dan moesten we nog eens net zo lang wachten tot het klaar was als bij een IHOP ofzo. Dat is een leer voor de volgende keer, haha... Dus toen we na een tijdje boven kwamen met het eten had Lars ook zoiets van hèhè zijn jullie daar eindelijk. En deze keer lag het niet alleen aan de liften. Maar we hebben even lekker op onze kamer zitten ontbijten en hebben daarna de koffers zoveel mogelijk ingepakt. Dan hoeven we dat vanavond niet te doen en dan heb ik weer wat ruimte in mijn hoofd om leuke dingen te doen.

Zoals naar de Walmart gaan bijvoorbeeld. Want het eten in het vliegtuig is bij een binnenlandse vlucht niet gratis. En dan zijn we goedkoper uit als we het zelf meenemen (hoewel we ons best aanpassen aan de American way of life blijven we toch ook nog wel Nederlanders, hahaha). Eerst nog even langs de IHOP van gisteren, want Lars was zijn gloednieuwe pet kwijt en de enige plek waar we ons konden bedenken dat die zou zijn vergeten was daar. Maar daar was niets gevonden. Dus dat wordt vandaag nog een nieuwe halen, gelukkig was die niet zo duur. Bij de Walmart hebben we onze boodschappen gedaan en Lars heeft nog wat van zijn vakantiegeld uitgegeven en Kenzi trouwens ook.

Daarna weer terug naar de hotelkamer waar de zwemkleding weer werd aangetrokken, de laatste keer zwemmen deze vakantie. Het betrok al wel wat, dus het was heerlijk zitten. Na verloop van tijd begon het ook nogal te waaien, de ligbedjes waaiden al van hun plaats. Het was wel duidelijk dat er mogelijk wat regen aan zou komen. Op dat moment kwam Lars ook bij ons, hij wilde wel naar de kamer, hij was er klaar mee. Prima jongen, ik ga wel mee. Stephan en Kenzi bleven nog even. Maar die waren ook al snel terug hoor, het zwembad ging sluiten vanwege het weer. Het regende kilometers verderop ook wel echt behoorlijk... Nou goed, dan maar even chillen op de kamer. Nog weer wat spullen inpakken. We hadden bedacht dat we vanavond als afsluiter een buffet zouden doen, want dat vinden de jongens zo leuk. Maar we konden niet echt wat vinden, veel hotels bieden wel een buffet maar veel daarvan alleen maar voor ontbijt en lunch. Lars en Kenzi wilden graag naar het Luxor (de piramide) en die sloot ook om 3 uur al. Dus wij hebben als een gek lopen zoeken, uiteindelijk na veel wikken en wegen besloten om bij de Palms te gaan eten. Een vrij nieuw buffet restaurant en  qua prijs niet de duurste, maar zeker niet goedkoop. De rest komt allemaal al gauw op ongeveer $60,00 per persoon. Behalve Circus Circus, die is wel goedkoper, maar de reviews waren alles behalve lovend. Daar hadden we ook geen zin in .

We gingen op pad, eerst naar Graffiti Alley, daar zouden een aantal muurschilderingen zijn. Dat is wel leuk om te fotograferen leek me. Maar de buurt was een beetje louche, dus we zijn maar gewoon doorgereden. Nu naar Planet Hollywood, om voor Lars een nieuwe pet te kopen. Dat was zo gedaan, dan konden we ook wel even wachten op de onweersshow die ze daar hebben. Die was wat later dan gepland en viel zo zwaar tegen, dat doen we niet weer. Maar Kenzi heeft er nog wel een draadloze koptelefoon aan overgehouden. De jongens zaten met z´n 2-en te wachten en er lopen een paar mannen langs die vroegen eerst aan Lars of hij belang had bij de headphone. Maar die gaf aan er geen belang bij te hebben, waarschijnlijk ook omdat er meestal wat achter zit. Kenzi is wat onschuldiger en die nam ´m wel aan. De man zei dat hij ´m gewonnen had en er zelf niets mee deed. Dus Kenzi helemaal blij met zijn koptelefoon, alleen al omdat hij ´m gratis gekregen heeft.

Nu konden we weer naar de auto en door naar the Palms om te eten. Daar moest Stephan even een bedrag van zo´n $190,00 aftikken, want Lars werd als volwassene gerekend. Nou, als je kijkt naar de hoeveelheden die hij eet zou hij niet als volwassene meegerekend worden. Het buffet was prima voor elkaar, wat luxer dan die van laatst, maar dat geld halen wij er niet uit. Normaal is deze ook $6,00 goedkoper, maar op vrijdag is het Crab en Ribs avond. Je ziet dan ook mensen met hele borden vol krabbepoten naar hun tafel gaan. Kenzi heeft er eentje geprobeerd en was er vrij snel klaar mee, was echt niet lekker zei hij. Na een paar rondes zaten we goed vol. Ik heb nog even gekletst met onze (tafel)buren, die wilden weten wat voor taal we spraken. Bleek dat hun oorspronkelijk uit Armenië kwamen maar nu in LA wonen. Leuk om zo even te kletsen met mensen.

Maar goed, toen we klaar waren naar de auto, even de regenboog bewonderd en door. Nu naar het Luxor, want hoewel we er niet konden eten, Kenzi wilde er nog wel heen. Auto parkeren $30,00!!! Was een vast tarief omdat er een evenement in het nabije stadion was. En de andere hotels in de buurt hielden een soortgelijk tarief aan. Toen we verder reden zag ik dat we bij OYO hotel gratis konden parkeren. Dan daar maar de auto neergezet. Was misschien 5 minuten verder lopen en een stukje met de trein, maar scheelt teveel geld hoor. Vandaag was al duur genoeg... We waren ook zo bij het Luxor, hebben daar even gekeken en zijn doorgelopen naar het Mandalay en met het treintje weer terug naar Excalibur. Daar de weg overgestoken naar Tropicana en door naar OYO (vlakbij Hooters). Met de auto terug naar het hotel, de jongens hebben zelfs de telefoon aan de kant gedaan, want dit was de laatste rit van deze vakantie. We hadden zelfs geluk, we moesten voor het Bellagio eventjes wachten waardoor we nog een fonteinshow mee konden pakken. Bij ons eigen hotel viel zelfs het wachten op de lift mee, dus we waren ook zo op onze kamer.

Morgenochtend gaat de wekker vroeg, erg vroeg. Dan vliegen we naar New York waar we nog een paar dagen hebben. Ik hoop dat de internetverbinding daar ook aanwezig is, anders duurt het weer even voordat jullie wat horen. Fijne dag allemaal...

1. Ankie:
    13 augustus 2022
    Goeie reis,heel veel plezier in the big city!
  2. Menzo:
    13 augustus 2022
    Bedankt voor de mooie verhalen en voor straks een goede vlucht en happy landings.
  3. Monique Zuurhout:
    13 augustus 2022
    Blijft leuk om iedere ochtend te lezen.
    Goede vlucht en veel plezier in New York🌞🗽
  4. Annelies koopman:
    13 augustus 2022
    Goodmorning, jullie sluiten een prachtige vakantie af maar het staartje is geweldig NY is zo cool. Heel veel plezier in de stad die nooit slaapt. Tot snel 🗽🗽🗽🗽🗽🗽
  5. Astrid:
    13 augustus 2022
    Doe je de groetjes aan Danny van tante A.
    Geniet van jullie laatste vakantiedagen!
  6. Kamphuis beens:
    13 augustus 2022
    Wat gaat de tijd snel heb genoten van jullie reis verhalen ik wens jullie een goede binnen landse vlucht en en fijne reis terug ✈️🛫🗽
  7. Agnes Niehoff:
    13 augustus 2022
    Tijd gaat geel snel. En wat hebben jullie veel gezien en gedaan.
    Veel plezier met z'n allen in New York. 😘
  8. Kirsten Koch:
    13 augustus 2022
    Maar New York is ook erg gaaf! Daar wil ik nog een keer naar terug...Al helemaal als ik jullie foto's zie straks ;-)
  9. Alfons:
    13 augustus 2022
    Wat hebben we genoten en gaan we de komende dagen ook nog doen. Goede vlucht naar en veel plezier in New York. Geniet ook daar nog lekker van de vakantie.