Hey mensen...

22 juli 2019 - Marathon, Florida, Verenigde Staten

Ik dacht ik begin mijn blog maar eens populair, net zoals de jongens doen bij hun filmpjes...

De jetlag is nog niet weg, ik was al rond 5 uur wakker en de jongens ruim een half uur later. Slapen is niet meer gelukt, gelukkig waren er lekker foute filmpjes op de tv, dus we hebben ons wel vermaakt. En doordat we zo vroeg wakker waren waren we ook de eerste klanten bij Sunset Grille, bij ons in de straat. Hier hebben we lekker ontbeten, ik had een French Toast (stewardess voor in een helikopter, wie weet wat het in het Nederlands is?), Kenzi 2 eieren, sunny side up, Lars en Stephan pancakes... We hebben goed ons best gedaan en een flinke bodem gelegd voor het begin van de dag.

Nu was het tijd om in de auto te stappen. Eerste stop, Bahia Honda State Park. Maar eerst over die 7 mijl lange brug. Daarna waren we ook vrij snel bij Bahia Honda SP, toegang betaald en een parkeerplaats gezocht. We zijn een stuk over het strand gaan lopen, hierbij zagen we allemaal afgezette plekken waar de zeeschildpadden hun eieren hadden gelegd. Dat had ik nog nooit gezien, vond ik wel erg bijzonder en de jongens ook wel volgens mij. Ook nog even gekeken bij de oude spoorbrug, die op punt van instorten staat volgens mij. Daarna verder langs het strand, nog even met de voeten in de Mexicaanse Golf, water was lekker... Toen hadden we het wel gezien, op naar Key West.

Na een klein uurtje rijden waren we er, auto parkeren was wat lastiger. Maar uiteindelijk ook gelukt. Toen zijn we maar gaan lopen, eerst langs het Southernmost Point, grappig hoor, maar om daar nou een punt van te maken... En de mensen staan er voor in de rij om ermee op de foto te kunnen, zo gek waren wij niet. Nu op naar Duvall Street, leuk straatje met allerlei winkeltjes, barretjes en restaurantjes. Alleen de warmte begon ons parten te spelen, dus op naar een bar. Lars wilde aan de bar zitten en Kenzi op de wc... Dus zo gezegd zo gedaan, ware het niet dat Lars met zijn 10 jaar toch nog te jong was om aan de bar te zitten. Dus maar een ander plekje gezocht, even wat gedronken en weer verder.

Toen zagen we een hangmattenwinkel, daar wilde Lars naar binnen en uit proberen. Of ik dat even wilde vragen. Tuurlijk jongen, dat regelen we even. Nou was natuurlijk geen probleem, hele vriendelijke, pensioengerechtigde man die ons te woord stond. Hij ging er met Kenzi vandoor en die begreep zo´n beetje alles wat de man tegen ´m zei. Kenzi heeft bijna alles uitgeprobeerd en Lars ook vrij veel. De jongens waren tevreden, wij kregen het kaartje van de man en zo verliet weer een tevreden klant het pand.

Maar nu had Lars trek, terwijl ik eigenlijk nog vol zat van het ontbijt. We zijn nog even doorgelopen en kwamen op een gegeven moment langs een terras waar ze van die nevel hadden, lekker verkoelend. Daar wilden we wel een hapje doen. Lars, Kenzi en ik hebben smakelijk gelachen om de sokken van onze ober. Het eten was prima, het waaide alleen bijna van ons bord, zo hard stond de blazer, maar prima zitten daar.

Na het eten weer verder en zo kwamen we ineens langs een snoepwinkel, daar moesten we natuurlijk even kijken. Aangezien Lars een filmpje voor zijn YouTube kanaal wil maken over allerlei rare snoepjes. Er was zoveel keus dat hij uiteindelijk niets gekocht heeft. Hij had wel iets gezien, maar dat was bij de Walmart goedkoper volgens hem. Dus dat wilde hij dan ook bij de Walmart kopen, slimme jongen...

Nu kwamen wij bijna aan het eind van Duvallstreet, vlakbij Malory Square. We zagen nog een gigantisch cruiseschip liggen, pfoe, wat een joekels zijn dat zeg!!! Maar ook op Malory Square waren we snel uitgekeken. Stephan is terug gelopen naar de auto en de jongens hebben nog een ijsje gegeten en toen was Stephan er ook zo weer. Nu lekker terug naar het hotel, even afkoelen in het zwembad.

Na het zwemmen even lekker gechilled in onze kamer en daarna wilden we een klein hapje gaan doen in de Sunset Grille (waar we vanochtend hadden ontbeten). We dachten lekker zonsondergang kijken, live muziek erbij, heerlijk. Maar 1,5 uur wachten was ons iets teveel van het goede. Dus zijn we naar de Win-Dixi gereden en hebben daar magnetronmaaltijden gehaald. Voor de jongens een soort worstenbroodjes en voor ons allebei noodles... Verder gaat er vanavond niet zoveel meer gebeuren, aangezien het al 21:00 uur is.

Bedankt voor jullie leuke reacties alweer, daar geniet ik echt van...

1. Nicole:
    22 juli 2019
    Klinkt als een fijne vakantie en ik kan ook al weer goed wennen aan 's ochtends even lezen wat jullie meemaken. 😄
  2. Alfons:
    22 juli 2019
    Wat was er nu aan de hand met die sokken? En euh . . .verkopen ze daar ook kussentjes? haha. Gaat het foto's plaatsen hier nog lukken of alleen op FB. Ben zo nieuwsgierig (sorry, ruime belangstelling).
  3. Annelies koopman:
    22 juli 2019
    Heerlijk die dikke warmte daar, het is gewoon waar dat alle mensen in de winkels tijd en aandacht voor je hebben. Heb je geen foto gemaakt van de sokken 🧦🧦🧦?
  4. Ankie:
    Snoepvlog# klinkt goed jullie vakantie! Leuk om te lezen. Big X
  5. Marco:
    22 juli 2019
    Leuk hoor om te lezen hoe jullie het hebben aan de andere kant van de wereld! Wanneer gaan we Skypen? Ben net als Alfons benieuwd naar de foto’s!
  6. Marco:
    22 juli 2019
    Hey Alfons, je kan gewoon bovenin op foto’s klikken en dan kan je ze zien!
  7. Menzo:
    22 juli 2019
    Als jullie de kans nog krijgen om de sunset celebration te zien zou ik die pakken. Erg mooi!