See ya later...

23 juli 2019 - Bonita Springs, Florida, Verenigde Staten

Daar zijn we weer. We zijn verhuisd van de Keys naar de westkust. We zitten nu in Bonita Springs in een heerlijk hotel.

Maar de dag begon nog op Marathon Key, wat later dan gisteren, dus de jetlag wordt steeds minder. En 6 uur was vorig jaar ook mijn vaste tijd om wakker te worden weet ik nog... We gaan het zien, is ook niet erg er is zoveel te beleven hier. Ik heb vanochtend wel lekker op het balkon gezeten om de sunrise te kijken.Ik gisteren gelijk met de kinderen naar bed ben gegaan, ik was zo moe. Vanochtend begon dus het hele ritueel van spullen pakken, maar we hadden de jongens makkelijk mee. Ik weet al niet eens meer wat de belofte was, maar we hadden geen tablet problemen ofzo.

Zo zaten we dus al rond half 8 in de auto, eerst naar de supermarkt om wat lekkere broodjes te halen, helaas viel de keuze wat tegen (het is ook geen Panera Bread). Maar uiteindelijk geslaagd en even een ochtend-tailgateparty gehouden. Daarna in de auto gestapt, want we hadden wel een lange rijdag vandaag. Het zou 4 uur kale rijtijd zijn. Maar we wilden ook nog wat dingen doen onderweg.

Al vrij snel waren we bij de eerste stop, Robbie´s Marina op Islamorada (spreek uit als Ailamorada, hebben wij onlangs geleerd). Daar kun je tarpons voeren (megalops, vissen die wel 2,5 meter lang kunnen worden en 90kg kunnen wegen). Robbie´s Marina was een erg leuk plekje en we hebben 2 emmertjes met vissen gekocht (dat waren volgens Kenzi dan weer stekelbaarsjes) en die hebben de jongens gevoerd. Geweldig, wat hadden ze een lol om die vissen. Een goed idee dus, gelukkig.

Hierna gingen we verder, richting Homestad/Florida City, daar zijn we van highway 1 afgegaan, omhoog richting de Tamiami trail. We hebben vandaag geleerd dat Tamiami staat voor TAmpa-MIAMI, deze weg voert dus helemaal naar Tampa (voor ons dan). Aan deze Tamiami Trail zitten verschillende aanbieders van airboatrides. Dat was het volgende punt op de planning en we zijn bij de eerste gestopt, dat was Coopertown, hier stond een NPS-logo bij dus dat leek ons wel verantwoord. We hebben de toegang betaald en konden eerst door naar de show.

Gelukkig was het niet een echte show, met hoofden in alligatorbekken. De beste man vertelde over alligators en liet ons een kleintje van 2 jaar aaien en daarna ging het natuurlijk ook over slangen. Eerst haalde hij een python uit zijn hok en legde die op de grond neer. Wij zaten tweede rij en er zat niemand voor ons, slik... (ik ben best wel bang voor slangen). Daarna mochten we de slang ook nog aaien, stoer als ik ben heb ik dat natuurlijk wel gedaan. En ook de jongens hebben beide beesten geaaid.

Nu was het tijd voor de airboatride, we zaten met een man of 12 op de boot en moesten watjes in de oren doen. Onze tourguide vroeg wie voor het eerst met een airboat ging, meerdere mensen staken hun hand op. Mooi zegt hij, ik ook, verbazingwekkend wat je allemaal op YouTube kan leren... Ja, daar houd ik van, dat soort geintjes. Daar gingen we, Kenzi hoopte dat hij een alligator en een slang zou zien... Eerst een stuk over het grasland, lekker hard en mooie bochten maken, de jongens hadden allebei een smile van oor tot oor. Dus ik denk dat ze het leuk vonden. We zagen nog een alligatornest die of leeg was of er zaten nog eieren in, hahaha... Daarna weer verder over het gras en daarna de cypressen door. Hier zagen we onze alligator, hij lag op een mooie afstand en ging toen onder water. Wij stopten en de guide ging met een peddel een beetje in het water ´roeren´ en ermee op het water slaan. Het duurde maar even en de alligator kwam op ons af gezwommen. Aan Kenzi zijn kant, dus die schoof maar wat naar het midden toe. Daar kwam hij weer boven, vlakbij de boot, geweldig!!! Erg fijn idee ook dat ze uit het water kunnen springen... Maar dat deed deze gelukkig niet en zo kon onze guide alle toeristen weer meenemen naar het beginpunt. Kenzi heeft onderweg ook nog een slang gezien, dus hij heeft het getroffen. Wat was dit een leuke stop weer.

Nu wilden we door naar het hotel, want hoe gaaf het ook was. Het was bloodhot en we waren allemaal urinevochtig van het zweet. De jongens hebben nog een ijsje gehaald en Stephan en ik gingen aan de cola. Trek in eten hadden we niet, kwam vast door de hitte. Dus we zijn gaan rijden richting hotel. En we hebben vandaag ook een echt Floridiaanse bui gehad met onweer en al. Het ging er behoorlijk af, maar zoals altijd duurde deze niet langer dan een kwartier. De temperatuur was door de bui gedaald tot 24 graden Celsius, koud dus. Maar na de bui steeg de temperatuur snel weer tot 34 graden.  Na zo´n 2 uur rijden kwamen we bij het hotel aan. Dat zag er van buiten al mooi uit en ook de lobby was prima. De jongen aan de balie zei dat we een mooie kamer op de begane verdieping hadden met een kleine patio die uitkomt bij het zwembad. Nou, dat is helemaal gaaf natuurlijk...

We hebben de spullen naar de kamer gebracht en zijn gelijk gaan zwemmen, even dat vieze zweet eraf. Ik had het vrij snel bekeken en ben gaan douchen. Nou, dat was niet fijn, brrr koud water... Na alvast een begin te hebben gemaakt met dit verslag en toen de rest klaar was zijn we een hapje gaan eten bij Outback Steakhouse. Heerlijke, heerlijke sampler vooraf met o.a. de Bloomin´Peddals. Daarna een heerlijke steak voor mij, karbonade voor Stephan, Lars voor de verandering een Grilled Cheese en Kenzi heeft zitten smullen van zijn spareribs. Nu zijn we weer op onze kamer en gaat Kenzi lekker slapen, hij lag in het restaurant al bijna te slapen. Wij gaan dus ook niet gek veel meer doen... Fijne dag vandaag...

1. Miranda:
    23 juli 2019
    Leuk hoor, klinkt als een hele gave dag!
  2. Agnes Niehoff:
    23 juli 2019
    Geweldig jullie verhalen weer te lezen.En dat de jongens ook genieten. Liefs mam
  3. Ankie:
    23 juli 2019
    Wauw gaaf een air boot...en prachtige foto's! Mijn telefoon had er wat moeite mee maar ik heb er vandaag toch een groot aantal gezien. Veel plezier !!
  4. Mientje kamphuis:
    23 juli 2019
    Prachtige verhalen het is voor jullie genieten 🚗🏕
  5. Monica:
    27 juli 2019