Een dagje rustig beginnen

29 juli 2022 - Mariposa, California, Verenigde Staten

Dat is wat we vandaag gedaan hebben. We waren `pas` rond half 8 wakker. Lars zelfs nog wat later, heerlijk... We hebben in onze kamer op ons dooie gemakkie ontbeten en zijn pas tegen 10-en in de auto gestapt. En dat alleen maar om te tanken en wat brood te halen. Toen we terug waren hebben we de jongens naar het zwembad gestuurd, ze hadden mooi het bad voor zichzelf. Stephan had ondertussen even voor 24 uur internet geregeld voor mijn laptop en zijn telefoon. Dan kon ik jullie weer even verblijden met onze avonturen. Nadat ik alles bij had gewerkt ben ik (Stephan was er ondertussen al) ook naar het zwembad gegaan, waar de jongens nog weer hun kunsten gingen vertonen. Daarna hebben we ze mee gesleurd naar de kamer om te lunchen, we hadden PopTarts en bagels. We hebben dus heerlijk geluncht.

Na de lunch zijn we in de auto gestapt en weer naar Yosemite gereden. We wilden in ieder geval Tunnelview en Bridalveil Falls doen. Helaas voor ons stond de wind niet goed, waardoor er nagenoeg geen zicht was bij Tunnelview. We zijn nog even verder gereden op deze weg, maar het zicht werd er niet beter op. Dus we zijn maar omgekeerd. Een poging doen om dichter bij de Bridalveil Falls te komen. Ook dat ging niet lukken, alle toegangswegen en paden naar de waterval waren gesloten, helaas.

Het plan was om tot zonsondergang in het park te blijven, in de hoop wat meer wildlife te zien. Maar het was nog maar 15:00 uur en goed warm... Wat gaan we nu doen dan??? De zwembroeken van de jongens waren ingepakt, dus we besloten om weer naar Happy Isles te gaan. Daar waren we gisteren ook gestart met de hike. Nu wilden we een klein stukje gaan doen, want we hadden daar een plekje gezien waar lekker gezwommen kon worden. De jongens hebben zich in hun zwembroek gewurmd en hebben heerlijk een hele tijd zich vermaakt in en om het water. Qua temperatuur was het hier goed zitten en het water was heerlijk koud. Lekker om met de voeten in te zitten. Rond 17:00 zijn we langzaamaan de spullen gaan pakken en weer terug gelopen naar de bushalte.

We wilden nu de bus nemen naar het Visitorcentre, want daar hadden we in het winkeltje een leuke waterfles gezien, die wilden Stephan en ik wel graag kopen. Maar helaas, ze waren al dicht, dus geen fles meer voor ons. Van hier zijn we lopend naar de auto gegaan en met de auto zijn we naar Yosemite Lodge gereden, om daar een hapje te eten. We hebben het ons heerlijk laten smaken in de Basecamp Eatery, een soort foodcourt dus meer kantinestijl. Maar dat geeft niet, want het eten smaakte heerlijk.

Nu wilde ik nog even zo lang mogelijk rondrijden door het park, ik was op missie, ik wilde beren zien. Dus we zijn bij alle meadows gestopt, hebben meerdere herten gezien en vele mooie vergezichten (of eigenlijk, hooggezichten). We moesten iedere keer Lars weer de auto uit zien te praten, want hij wilde geen beren zien. Nou, het was echt zijn avond hoor, geen beer gezien. Maar, ondanks deze tegenvaller heb ik echt genoten van deze rit door het park, wat is het mooi als de zon zakt. Dit betekende wel dat we in het donker over de donkere wegen naar het hotel moesten rijden. Dus elke bocht goed uitkijken, want er zouden maar zo dieren op de weg kunnen staan.

Gelukkig hebben wij geen roadkill veroorzaakt en zijn we veilig bij het hotel aangekomen. Nu nog even wat snaaien en drinken en dan zo onze laatste nacht op deze mooie plek. Want morgen gaan we verder, dan is het de bedoeling dat we eindigen in Lone Pine. Maar niet  voordat we een mooie route hebben gereden over de Tioga Road. Dus voor ons welterusten en voor jullie goedemorgen...

1. Ankie:
    29 juli 2022
    Ik had je verhalen gemist hoor de afgelopen ochtenden😅 leuk om te lezen en prachtige foto’s!
  2. Annelies koopman:
    29 juli 2022
    Goedemorgen, dus weer een prachtige dag gehad zonder “beren” op de weg 😁. Wat geweldig dat jullie er nu zijn, zo lang naar uitgekeken 👍. Morgen weer uitgerust op en maak er weer een onvergetelijke dag van. 🌴🐢🐊😎
  3. Syren:
    29 juli 2022
    Blij dat jullie weer WiFi hebben, miste m’n ochtendritueel al 😂😅
    Wat een ontzettend gave verhalen en prachtige foto’s 🥰 geniet!! ☀️🤩
  4. Gerry:
    29 juli 2022
    Heb weer genoten😂😂Op naar de volgende zou ik zo zeggen. Slaap eerst maar lekker vannacht, misschien zie je dan wel beren☺️
  5. Anneke:
    29 juli 2022
    Leuk om de verhalen te lezen en de reis mee te beleven.
  6. Kamphuis beens:
    30 juli 2022
    Toppie weer en wat een mooie natuur daar.op naar het nieuwe verhaal liefs Mientje 💋