Dag 5: Universal Studio´s

7 augustus 2018 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Vandaag was de dag, hier verheug ik me al zo lang op. We gaan naar de Universal Studio´s. Al sinds ik een klein meisje ben wil ik in de attractie van Jaws. Toen we in 2003 in de Universal Studio´s in Orlando waren was net die dag de Jaws gesloten, grrrr!!! Dus nu in de herkansing. Helaas is de attractie zoals ik ´m graag wilde doen er niet meer. Maar hij is nu een klein beetje verwerkt in de Studiotour.

Maar eerst het standaard ochtendritueel en lekker ontbijten in het hotel, ook hier weer wafels. Dus dat was genieten en vooral een goede bodem leggen voor vandaag. Na het ontbijt in de auto en op naar de Studio´s. Een goed half uur later, tja weer file want nog steeds in LA, waren we er. Auto mochten we achterlaten in de `betrouwbare` klauwen van de dino´s van Jurassic World, hmmm als dat maar goed komt. Daarna moet je nog de City Walk over lopen, door een zeer strenge security check (viel echt wel mee) en toen waren we binnen.

Omdat Lars nooit ergens in wil, was ik bang dat dat nu ook zo zou gaan. Dus wilde ik eerst maar rustig beginnen, met de Minions. Hier was ook een korte/geen wachtrij en voor we het wisten zaten we in onze stoelen, klaar om Minions te worden. Het is een soort simulator-ride, oftewel er gebeurt eigenlijk niets. Maar wat een geweldig leuke ride is het zeg, we hebben gegild, gelachen en genoten. Zelfs Lars vond het leuk!!! En Kenzi raakte niet uitgepraat over wat er allemaal gebeurde. Hierna door naar Harrie Snotter, euh, Harry Potter. Hier hebben we even gekeken en gelijk weer weg gegaan. De twee attracties die daar zijn hadden een wachtrij van anderhalf uur, dat gingen we even niet doen. Een toverstok wilden we ook niet en butterbeer is ook niet aan ons besteedt, dus waren we snel weer weg. We wilden nu de studio-tour gaan doen. Dit zou een ritje worden van ruim een uur, na een wachtrij van 20 minuten. We kregen een 3d-bril mee en we mochten instappen. Ik was benieuwd, dit was voor mij de reden om hier heen te gaan. Eerst een tour over de backlot, waar we onder andere een stukje zagen waar Home Alone 2 is opgenomen. We hebben nog veel meer gezien, maar teveel om op te noemen. Ook hebben ze hier verscheidene attracties bij in verwerkt. Onder andere King Kong, waar we de 3d-bril nodig hadden. We hebben een aardbeving in een metrostation meegemaakt, waarbij de grond instortte er een tankwagen naar beneden kwam, er van alle kanten vuur op ons afkwam en ook nog eens een heleboel water. Erg spannend dus en nog steeds zag ik blije gezichten naast me. Toen door naar Jaws, tja dit viel een beetje tegen. Maar toch gaaf dat ik het gezien heb. Bucktetlist, check!!! Verder kwamen we ook nog bij the Fast & the Furious, waar we in een high speed chase kwamen, ontzettend gaaf!!! Toen was dit ook alweer voorbij. Ik dacht voor de tijd, dat de jongens dit te lang zouden gaan vinden, maar dat uur was zo voorbij. Echt heel erg leuk!!! Nu wilden we wat eten en vooral drinken, want wat was het weer warm.

Bij de Simpsons hebben we even gegeten en gedronken daarna door naar de Simpsonsride. Ook weer een simulator, maar eerst de ergste attractie, de wachtrij. Wat een ellende, er stond vijfenvijftig minuten, maar volgens mij hebben we wel anderhalf uur gewacht. De moed zonk me op een gegeven moment in de schoenen, vooral omdat de jongens het zo warm hadden. Maar uiteindelijk waren we aan de beurt. Samen met nog vier anderen (die dachten dat ze twee rijen konden gebruiken, nou niet dus, dat pikte deze mama niet) mochten we in een karretje plaatsnemen. Weer een erg leuke simulator, vooral dat moment dat we bij baby Maggie in de mond kwamen als fopspeen, hilarisch!!! Toen we uitgespuugd werden kwam er nog een klodder speeksel achteraan kwam, jak!!!

Nu wilden we naar de lower lot, voor Transformers. Maar eerst daar drinken en slush puppy halen en een nat pak halen bij de wildwaterbaan langs de kant, heerlijk. Toen naar Transformers, hier kwam enige discussie onder ons. We wilden eigenlijk niet weer zo lang in de rij, maar we wilden wel graag de ride doen. Hierdoor duurde het allemaal wat langer, waardoor we wel even Bumblebee en Optimus Prime (let even op, hoe ik die namen allemaal weet hè ;-) ) van dichtbij hebben gezien. Dat vond Kenzi wel gaaf. Uiteindelijk besloten om de ride toch te gaan doen. Dus daar naar binnen, heerlijk koel. Gelukkig liep de rij redelijk door, dat lijkt ook zo, doordat je alvast voorbereid wordt op wat komen gaat. Toen we bijna aan de beurt waren hadden ze ineens een `party of four` nodig. Dat ik dat nou even moest horen, ja, dat zijn wij!!! Mooi, konden we mooi door. Voor Lars ook wel fijn, die had het erg zwaar omdat hij heel nodig naar de wc moest. Dit was weer een simulator, maar dan in 3d, dus de 3d-goggles weer op. Wat was dit weer gaaf gedaan zeg!!! Helemaal onder de indruk verlieten we het pand om een wc op te zoeken.

Nu moesten we onze belofte naar Lars waar maken. Hij wilde graag bij de Minions in het waterparadijs spelen. Hier hadden we vooraf geen rekening mee gehouden. Maar het was zo warm, het zou vast zo droog zijn. De jongens hebben zich heerlijk vermaakt en Stephan heeft nog even gauw de handdoeken en wandelschoenen uit de auto gehaald (die hadden we dan wel bij ons). Konden de jongens iig droge schoenen aan. Nadat ze uitgespeeld waren konden we nog even een showtje meepikken, die van Animalactors. Erg leuk om te zien, heel grappig gedaan. Nu was het voor ons tijd, we zouden nog even eten bij Hard Rock Café en dan naar ons hotel. De jongens waren munt en sliepen in het restaurant al bijna. Ook Stephan zat er behoorlijk door. Dus na het eten maar gauw naar de auto. De terugrit ging voor de verandering eens zonder file´s. Nu liggen de kleine mannetjes heerlijk te slapen en wij gaan zo ook. Het hakt er toch wel in hoor deze dagen in combinatie met de warmte en de jetlag ook nog een beetje.

Iedereen die gereageerd heeft, erg leuk!!! Vinden we altijd erg leuk om te lezen!!!

Sorry vandaag geen foto´s. De camera had een dagje rust en we hebben de foto´s van onze telefoon nog niet uitgezocht. Misschien komt dat nog, we zien wel.

1. Alfons:
    8 augustus 2018
    Yesssss. Home Alone 2. De foto's gaan we dus nog zien. Ik ben erg benieuwd.
    Tot morgen.
  2. Mientje kamphuis:
    Super mooi
  3. Ina:
    8 augustus 2018
    Wat een leuk verslag weer! De jongens spreken zeker al vloeiend Engels.. euhh..Amerikaans?😁
  4. Ray:
    8 augustus 2018
    Wat leuk om jullie belevenissen hier te volgen. Veel plezier nog met jullie rondreis
  5. Astrid:
    Home Alone!! Zo’n mooie film😏
    Als je vader de foto’s ziet wil hij er ook naar toe. Groetjes en lekker genieten daar. Ook groetjes van oma knik
  6. Vera en familie:
    8 augustus 2018
    Geniet lekker samen. Super leuke verhalen.
  7. Menzo:
    8 augustus 2018
    Prachtig verhaal wederom. Jammer dat je Jans hebt gemist. Was erg mooi in Orlando. Mooi dat je Universal kunt doen met de boys. Datblijft ze hun hele leven bij. Nog heel veel plezier daar.
  8. Annelies koopman:
    8 augustus 2018
    Werkelijk s’morgens denk ik leuk weer een nieuw avontuur om te lezen, vooral doorgaan. 👍😎
  9. Peet:
    8 augustus 2018
    Wat super om te lezen hoe jullie wederom droomreis weer geweldig is. Ik weet van jou Rianne dat je vroeger al met passie over jou dromenland Amerika praatte en daar zeker naar toe zou gaan. Dit is al een paar keer gebeurd. Geniet samen met jou/jullie mooie gezin.
  10. Rianne:
    13 augustus 2018
    Haha, Ina, ze kunnen best wel wat, maar vooral Lars durft het niet. Kenzi begon in het vliegtuig al toen we geland waren, bye tegen de stewardessen. Later in een restaurant zelf zijn apple-juice bestellen. Maar zo af en toe doet Lars het ook wel, hij kan het best. Laatst vroeg iemand aan hem of hij al gezwommen had en dat snapte hij en toen zei hij netjes yes.

Hey Peet, leuk dat jij ook meeleest, dat je dat nog weet van vroeger. Maar klopt inderdaad wel ja, was er altijd al gek van en is alleen maar erger geworden. We genieten zeker, dikke knuffel voor jou...