Dag 4: we gaan naar Lalaland

6 augustus 2018 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Goedemorgen, onze morgen  begon vanochtend rond half zeven. Dus we beginnen te wennen. We hadden geen ontbijt bij dit motel dus toen we klaar waren konden we de auto inpakken en  op weg. Twentynine Palms viel ons qua stadje een beetje tegen er waren veel restaurants dicht op zondag en het stelde sowieso niet veel voor. We reden verder, door het plaatsje Joshua Tree wat al meer leek en we zouden eten in Yucca Valley, dat was tenminste een plaatsje. We hebben gegeten bij de IHOP, lekkere hamburgers voor ons allemaal. Daarna door met als eindbestemming Lalaland, specifiek Santa Monica Boulevard. Het gedeelte door LA duurde erg lang, dat wisten we. Maar uiteindelijk waren we er en we vonden een mooi plekje vlakbij de pier. Voor een leuk bedrag konden we de auto voor de rest van de dag daar laten staan ($14,00).

Eerst moest er gegeten worden, dus gingen we de pier op. Even rondkijken, boven het water lopen en een plekje zoeken om te eten. Ook zag Lars een leuk T-shirt voor onze buurvrouw (er stond Santa Monica Boulevard op). We hebben even een makkelijke hap naar binnen gewerkt (hotdogs, tosti en frites). De jongens waren er klaar voor, er kon gezwommen worden. Een plekje bemachtigd bij het water en de oceaan in. Wat vonden ze het heerlijk en gaaf. Met de golven mee zwemmen er tegen in springen, je zag ze genieten!!! Ik liet nog even de dop van onze cameralens in het water vallen en daarna ook nog de telefoon van Stephan. Gelukkig is het allemaal goed afgelopen. Na een uurtje in het water was het tijd om verder te gaan.

Ik wilde nog naar Griffith Observatory om een goed zicht te hebben op het HOLLYWOOD-sign. Maar dat was anderhalf uur rijden, dus besloten we om eerst naar het hotel te gaan, daarna naar de Observatory en dan eten op Universal City Walk. Het was ook dik anderhalf uur rijden naar het hotel en dat was pittig want voornamelijk filerijden. Toen we eenmaal bij het hotel waren de spullen op de kamer gezet en weer op pad. Nu was het een klein half uurtje rijden naar de Observatory. Hier was het nog best druk, maar we hadden mooi zicht op het sign en op Downtown LA (Tilted Towers van Fortnite, volgens de jongens). We hebben alles even op de gevoelige plaat vastgelegd en konden door.

Nu naar Universal City Walk om te eten. De City Walk is een soort winkelcentrum met ook veel restaurantjes in de stijl/het thema van de Universal Studios. Erg leuk is het daar. We hebben gegeten bij Tony Roma´s, smaakte prima alleen weer erg veel. Hierna weer rustig aan terug naar de auto en terug naar het hotel, dat was nu maar een kwartiertje rijden. De jongens hadden lekker hun muziek op en Kenzi luisterde Thrift Shop van Maclemore & Ryan Lewis. Daar komt nogal wat grof taalgebruik in voor en ja hoor, die teksten kent hij uit zijn hoofd. Dus Kenzi komt de lobby in lopen en zingt: ´this is fucking awesome.´ Even later ook nog eens motherfucker. Die kerel achter de balie moest zo lachen. Ik heb nog even gezegd: ´sorry voor hem.´

Nu is het even douchen en dan lekker slapen, morgen gaan we de Universal Studios doen.

1. Petra:
    7 augustus 2018
    Goedemorgen, (je mag nog ff doorslapen ;)). Weer een leuk verslag om te lezen voordat ik de dag start. Hier wordt het vandaag erug heet. Misschien toch maar een bak water onder mijn bureau voor de voetjes.
    Veel plezier vandaag en tot morgen.
  2. Annelies koopman:
    7 augustus 2018
    Fantastisch wat leuk om jullie verslag te lezen, kijk er al naar uit.
  3. Menzo Koopman:
    7 augustus 2018
    Prachtig verhaal wederom. Ga er gewoon al op rekenen dat er weer een komt en het is een goede inspiratie. En dat mf' er hoor je alom hoor.