Dag 19: Brrrrrrrrr

21 augustus 2018 - Sedona, Arizona, Verenigde Staten

Goedemorgen mensen, daar zijn we weer. Na weer een ontzettend lange nacht mocht ik tegen zevenen eindelijk mijn bed uit. Ik heb totaal nog geen zin om naar huis te gaan, maar de volgende keer pak ik mijn bed ook in...

Maar goed, we moesten vandaag weer de hele boel in de auto pakken en daarna zijn we gaan eten bij Hogans Restaurant (nee, niet van Hulk Hogan), hier hebben we allemaal heerlijk zitten smullen. Wederom op kosten van het hotel. Na het eten uitchecken en `on the road again.` We hadden gisteren bedacht dat we op weg naar Sedona wel door Wupatki National Monument en Sunset Crater National Monument zouden kunnen gaan. Nog wat pueblo´s kijken en een krater bekijken. Allemaal interessante dingen hadden wij zo bedacht.

Toen ik ons veilig bij Wupatki had gebracht en we bij de eerste wandeling waren, zagen we in de verte al regen en ineens ook een bliksemflits. O oh, dat was niet de bedoeling. Het was ook niet echt warm meer, nog maar vierentwintig graden, vandaar brrrr!!! We zijn nog bij de eerste pueblo´s gaan kijken, maar ineens begon het wel heel hard te waaien. En daar vielen de eerste druppels ook al, dus wij zijn maar naar de auto gegaan. Toen we verder reden zagen we al dat het NPS-personeel ook al van hun werkplek gingen, zou het dan heel heftig worden??? Spannend!!! Bij het visitorcenter zijn we naar binnen gegaan, stempels gehaald voor de jongens. We konden daar nog bij wat woningen kijken, dat hebben we gedaan. Maar het ging steeds harder regenen en het werd wel heel koud, het was al onder de twintig graden. We zijn maar de auto ingegaan en doorgereden naar Suncrater NM, dit ligt bijna tegen Wupatki NM aan. Dus ook hier was het weer niet fijn. Sterker nog, we hadden hier Hollandse temperaturen bereikt, veertien graden was het nog maar. Hier ook bij het visitorcenter naar binnen voor de welbekende stempels, even wat rondgehangen (want, hier was het lekker) en weer door. Stephan, de bikkel, heeft zelfs verderop nog een wandeling gemaakt. Ik vond het te koud, maar het was hier wel heel erg mooi. Dus de jongens en ik zijn in de auto blijven zitten.

Nadat we het NM waren uitgereden waren we al vrij snel in Flagstaff, een plaats waar we nog nooit eerder waren geweest. Ook nu zijn we er niet echt geweest, maar meer langsgereden. We gingen via de 89A naar Sedona. Onderweg langs de weg weer gepicknickt, want we kwamen maar geen picknickplek tegen. En ja hoor, toen we weer verder reden de ene na de andere picknickplek, grrrr...

Het werd gaandeweg steeds mooier, roder en groener. Al vrij snel reden we langs Slide Rock Statepark, hier wilden we morgen heen. En toen waren we ook zo in Sedona. Hier hebben we de auto geparkeerd en we zijn even gaan rondlopen hier. Wat een leuk plaatsje zeg, wel heel toeristisch. En heel anders dan ik verwacht had, ik had het veel kleinschaliger verwacht. Maar er zijn echt meerdere centrums. We zijn wat souvenirwinkels in gegaan en hebben niets gekocht. Er was nog een leuk chocoladewinkeltje waar we even hebben gekeken. We zijn even ergens op een terrasje gaan zitten wat drinken en toen zijn we naar de auto gegaan. Nu was het of vier uur of drie uur, dus we dachten dat we wel konden inchecken.

Dat bleek ook zo te zijn en voor dat we het wisten waren we bij onze kamer, dat ging heel wat sneller dan gisteren. We hebben al onze spullen naar onze kamer gebracht en zijn gaan zwemmen. Ook hier weer een koud bad, brrr. (terwijl de temperatuur inmiddels de dertig graden alweer was gepasseerd) … Ik ben er maar even in geweest en nog een poosje in de hottub, die was dan weer bloedje heet. Daarna even in de zon gezeten, ik dacht dat ik wat minder wit was geworden. Maar in de schaduw viel dat weer tegen. Toen we ook de jongens uit het water hadden gekregen zijn we naar de Safeway gegaan voor wat boodschappen en daarna door naar Oak Creek Brewery. Dit zit weer in een ander deel van Sedona. Hier was het een beetje Spaans of Zuidamerikaans, heel ander sfeertje. Wat hebben we hier lekker gegeten, Stephan Fish&Chips en ik een heerlijke salade. De jongens hadden beiden wat minder trek, dus die hebben een doggybag meegekregen.

Na het eten is Stephan nog weer met de jongens gaan zwemmen, in het donker, wat een feest!!! Helemaal stoer natuurlijk dat dat mocht. Maar het was wel koud, dus wat deden ze. Van de hottub in het grote bad en snel weer terug in de hottub. En zo de hele tijd door, malloten... Nu liggen ze er weer in en ik hoop dat ze snel gaan slapen.

1. Alfons:
    22 augustus 2018
    Goedemorgen. Het weer is dus even heel anders dan jullie gewend waren. Ik denk dat het is om jullie langzaam weer aan het Nederlandse weer te laten wennen, want het is hier 's nachts een graadje of 14 - 15 en overdag een heerlijke 26 graden. De aangedane plaatsen zijn voor een groot gedeelte nieuw voor mij. Dat is weer eens wat anders.
    En de jongens vermaken zich volgens mij ook nog wel, zeker als ze kunnen klimmer of zwemmen.

Zítra ahoj.
  2. Annelies koopman:
    22 augustus 2018
    Nee, nog niet naar huis toch volgende keer wat langer boeken 👍😎, heerlijk om me te mogen kijken op jullie vakantie. 😃