Vervolg Ferguson Fire

28 juli 2018 - Zwolle, Nederland

Stephan en ik hebben de laatste 2 weken nauwkeurig de nieuwsberichten in de gaten gehouden over de bosbrand. En we vonden het erg lastig. We willen namelijk allebei graag weten waar we aan toe zijn. In dit geval was dat erg lastig. Want de belangrijkste reden van deze route was Yosemite NP. Dat gelijk opgeven vonden we niet een optie.

Maar naarmate de dagen vorderden werden de berichten niet positiever. Ook had ik ergens gelezen van een mede-Amerikamalloot die daar nu zit dat hij/zij een firefighter had gesproken en die had gezegd dat dit nog wel weken zou duren. Momenteel hebben ze de brand onder controle en laten ze die gecontroleerd uitbranden. Wat dus betekent dat de luchtkwaliteit de komende tijd niet heel best zal zijn. Heeft ons doen besluiten om dan toch maar de route om te gooien naar "the next best thing", Sequoia/Kings Canyon NP.

Het schijnt dat een bepaald gebied in Kings Canyon NP heel erg lijkt op Yosemite. Dus nu gaan we dat doen, hoewel niet onze eerste keus, kunnen we ons hier wel in vinden.

Hieronder nog even de route per dag:

• 02-08-18 Zwolle - Hoofddorp
  • 03-08-18 Hoofddorp - Phoenix
  • 04-08-18 Phoenix
  • 05-08-18 Phoenix - Joshua Tree NP - Twentynine Palms
  • 06-08-18 Twentynine Palms - Los Angeles
  • 07-28-18 Los Angeles (Universal Studios)
  • 08-08-18 Los Angeles - Bakersfield
  • 09-08-18 Bakersfield - Sequoia/Kings Canyon NP - Visalia
  • 10-08-18 Visalia (Sequoia/Kings Canyon NP)
  • 11-08-18 Visalia - Sequoia National Forest - Lake Isabella
  • 12-08-18 Lake Isabella - Lone Pine
  • 13-08-18 Lone Pine - Death Valley - Las Vegas
  • 14-08-18 Las Vegas
  • 15-08-18 Las Vegas - St. George
  • 16-08-18 St. George - Kanarraville Falls - Cedar City
  • 17-08-18 Cedar City - Springdale
  • 18-08-18 Springdale (Zion NP)
  • 19-08-18 Springdale - Page
  • 20-08-18 Page - Tuba City
  • 21-08-18 Tuba City - Sedona
  • 22-08-18 Sedona
  • 23-08-18 Sedona - Phoenix
  • 24-08-18 Phoenix - Zwolle (+1 dag)

1. Menzo:
    28 juli 2018
    Ziet er mooi uit! Jammer van de brand in Yosimity. Schijnt daar idd prachtig te zijn als alles groen is.
    Aan een kale zwarte vlakte heb je niets. Zonde van de tijd. Wij hadden vorig jaar in Zuid Afrike ook een plek waar een grote bosbrand was geweest. Het was een troosteloze aanblik en jammer van de tijd die je daar doorgebracht hebt. Heel veel plezier en een goede reis!
  2. Ina:
    28 juli 2018
    Balen..maar jullie "tweede" keus is ook zeker de moeite waard hoor!