Three sisters, een stukje paradijs op aarde

29 juli 2019 - Davenport, Florida, Verenigde Staten

Daar zijn we weer, wat een geweldige dag hebben we gehad. En dan is ´ie nog niet helemaal voorbij...

Na een heerlijke nacht in een giga bed werden we pas rond half 8 wakker. Eerst lekker op ons dooie gemakkie de dagelijkse rituelen doen en toen ontbijten in de ontbijtzaal. Het ontbijt stelde niet veel voor, maar we hadden geen ontbijt erbij verwacht, dus het was sowieso goed wat ons betreft. Na het ontbijt zijn we naar Hunter Springs Kayaks gegaan (op aanraden van Monique), met de auto... Om er vervolgens achter te komen dat de dichtstbijzijnde vrije parkeerplaats bij ons motel was en dat was 2 minuten lopen...

We hebben 2 kajaks gereserveerd en konden, nadat we een verplichte video hadden gekeken, naar het water toe. Weer 2 minuten lopen, er was nog een politieagent in zijn auto die ons bij het oversteken netjes voorrang gaf. Toen we over waren hoorde ik dat hij de radio aanhad, hij luisterde naar `the final countdown` van Europe. Dus ik keek nog even om en headbangde nog even op de muziek, lachen... Bij het water kregen we de kajaks en de uitleg hoe we bij Three Sisters zouden kunnen komen. Want dat zou zo mooi zijn... Lars ging bij mij in en Kenzi bij Stephan, ik dacht dan heb ik wat extra spierballen, want als ik dat alleen moet doen dan gaat dat vast niet goed komen. Was even vergeten dat Lars tegenwoordig een YouTuber is met een actioncam, die moet dus alles vastleggen. Kon ik nog het meest alleen peddelen... Nee hoor, viel wel mee en hij is zelfs zo lief dat hij op een gegeven moment zegt `rust jij maar even uit, dan peddel ik nu even alleen.` We hebben veel mooie huizen gezien, glashelder water, zo mooi!!! En we hebben zelfs de spring gevonden. En de beste man had gelijk, wat is dit mooi!!! Zo jammer dat er dan zoveel mensen zijn... Hier was het water zo mogelijk nog helderder...

Maar al die tijd hadden we nog steeds geen manatees gezien en dat was toch wel een beetje onze missie. We gingen vanaf Three Sisters terug naar het beginpunt, maar op ons dooie gemakkie. Lekker om ons heen kijken, nog een schildpad gezien, springvissen en rare vogels (die zitten onder water en komen af en toe boven om te ademen). Er waren ook genoeg groepen aan het snorkelen en die dreven dan wel als een soort manatees in het water, hahaha... Ik hoorde op een gegeven moment dat er ergens een moeder met jong was. Maar daar was ook zo´n snorkelgroep, daar wil je dan ook niet tussen gaan varen. Dus braaf wat afstand gehouden. Er was verderop een kleinere groep, daar kwamen we wat dichterbij. Maar ik wil dan niet gaan peddelen, dus liet ons uitdrijven. Roept Stephan op een gegeven moment, `Rianne, achter je, nu onder je..` Kijk ik, zwemt er eentje rechtonder mij. Lars kon zo snel niet zijn actioncam aankrijgen, dus die hebben we niet op beeld. We hadden ook de camera niet mee, leek ons niet verstandig met dat water. Maar wat gaaf zeg!!! Hij ging ook vanzelf weer weg en toen wilde ik, zo rustig mogelijk daar weer weg. Roept er een vent van een boot, dat wij kajakkers niet zo dichtbij mogen komen. En we doen nog wel zo rustig en ons best om rustig weg te komen, eikel!!! Dat verpestte dan wel weer een beetje de ervaring. Maar goed, we hebben ´m allemaal gezien, dus da´s tof!!!

Het kajakken was een groot succes bij ons allemaal, dus dat gaan we misschien nog wel een keer doen. We hebben een uur te vroeg onze kajak ingeleverd, Kenzi was er klaar mee en mijn kont ook. Ook waren onze broeken doorweekt, wat wordt je nog nat zeg door het peddelen. Bij de auto om gekleed in wat droogs, voor de mannen in het gezelschap betekende dat de zwembroek... En nu begon de rit naar ons tijdelijke huis. We hebben nog ergens een sanitaire stop gedaan, ook hebben we toen de auto wat te drinken gegeven en onszelf ook maar. Daarna zijn we in 1 keer doorgereden naar Haines City. Het was een prima rit en we stonden rond half 3 bij de gate (we zitten op een gated community) waar we ons aanmeldden bij de securityguard. Dat was zo gebeurd en nu op naar ons huis.

Maar wat schetst onze verbazing, er staat een auto op de oprit. Hoe kan dat? Toen we ons meldden aan de deur bleek dat de schoonmaak er nog was en dat de check-in pas vanaf 4 uur was. Kenzi stond op springen, of hij nog even naar de wc mocht en dat mocht. Daarna zijn we snel weer gegaan, dan maar eerst boodschappen doen. Heel rustig aan gedaan in de Walmart,, die op 5 minuten rijden zit. Na de boodschappen was het tijd om ons huis in te gaan. Had ik gelijk een akkefietje met de sleutelbox, gelukkig heeft Stephan dat opgelost... Toen we eenmaal binnen waren en alles hadden bekeken is Stephan alles uit de auto gaan halen, hebben de jongens het zwembad uitgetest en ben ik alles gaan opruimen. Daarna de was in de wasmachine en Stephan ging eten koken. De jongens hebben het zwembad goedgekeurd en gingen binnen bankhangen. We hebben ook binnen gegeten en daarna moesten er nog een paar boodschappen gedaan worden, want dingen vergeten... Voor vanavond staat er niets op de planning, ik denk dat we lekker gaan chillen.