From Clearwater to Crystal River

28 juli 2019 - Tulsa, Oklahoma, Verenigde Staten

Na weer een slechte nacht vanochtend rond half 8 uit bed en de hele shabang afgehandeld, vandaag weer inclusief koffers pakken. Maar eerst nog een lekker ontbijtje in het hotel, de jongens waren voorbereidt en gingen gelijk op de donuts af. Er was niet fatsoenlijk plek om te zitten vanochtend, dus dat werd wat verdeeld en/of staand eten. Het smaakte er niet minder om. Toen de magen gevuld waren zijn we op pad gegaan.

We reden eerst weer naar Clearwater Beach om te kijken bij Little Toot of ze nu wel gingen varen en of we nog mee konden. En dat werd 2 keer een ja, wij blij!!! Om 11 uur mochten we mee met de boot, dus even wat voorbereidingen doen (reistabletjes innemen, insmeren met zonnebrand, plassen enz.) en hup de boot op. De groep was niet heel groot, wat wel fijn is. Toen we eenmaal de haven uit waren ging het gas er op en de golven aan de achterkant vinden de dolfijnen erg leuk. Het duurde ook niet lang en daar was de eerste dolfijn te zien. En wat ben je dan dichtbij zeg!!! De jongens vonden het helemaal geweldig, ook toen we ze later in de verte zagen.

Helaas hebben we maar 1 dolfijn bij de boot gehad en verder alleen in de verte gezien. Maar dat was al zo gaaf!!! Op een gegeven moment gingen we nog even de open zee op, we konden de pier zien waar we gisteren waren. En we zagen nog een hotel met het zwembad op het dak. Dat zwembad heeft een glazen zijkant, waardoor we konden zien wat er onder water gebeurde. Volgens een van de Toot mannen: `they have seen things they can´t unsee` in dat zwembad... Het uurtje op de boot was zo voorbij, het was erg leuk en ik kan het ook iedereen aanraden. Niet te grote boot, dus genoeg kans om wat te zien. Aardige bemanning en super service!!!

Na ons boottochtje zijn we in de auto gestapt om naar Crystal River te gaan. Het zou een kort ritje zijn, maar het duurde wel erg lang. Waarschijnlijk omdat we via de 19 gingen, een soort provinciale weg waar je maar 45mag. Waren we via de 75 gegaan waren we er vast eerder geweest. We zijn dan ook onderweg maar ergens gestopt om op een parkeerplek een broodje te eten. Daarna heeft Stephan het stuur overgenomen.

Nu werd de omgeving ook mooier en we kwamen zelfs waarschuwingen tegen voor beren. Hoe gaaf zou dat zijn. Ik heb Kenzi beloofd dat als we een wilde beer zouden zien dat ik dan zo´n snoepje van de Bean Boozled Challenge zou nemen (dan heb je of een hele lekkere smaak of echt iets heel ranzigs, ik had gisteren hondenvoer). Dat durfde ik wel te beloven, want dat we geen beer zouden zien wist ik wel zeker. Ik heb ook geen snoepje hoeven nemen...

Rond 3 uur waren we bij ons motel en dit is weer zo´n gevalletje parel in de schelp ofzo... Van buiten ziet het er niet uit, maar wat hebben we een mooie kamer en ook nog ontbijt erbij. Enige minpuntje is dat er geen zwembad is. Maar we hebben wel een plaatselijk festivalletje voor de deur...

1. Annelies koopman:
    28 juli 2019
    Toch nog op de Toot, wat super om van zo dicht bij een dolfijn te komen, de grote boten volgen de Toot vaak want die heeft altijd geluk, mooie omgeving aardige mensen daar.
    Op de 19 rijden vinden wij altijd leuk er valt zo veel te zien.
    Ik ben benieuwd naar jullie volgende verhaal 🐊🐍🐍😎
  2. Menzo:
    28 juli 2019
    Mooi dat jullie de dolfijnen hebben gezien vanaf de boot. De 19 is gevoelsmatig een lange weg maar anders moet je terug naar Tampa en een de turnpike nemen. Kost zeker zoveel tijd hoor. Cristal River is mooi he? Ga je gevoelsmatig terug in de tijd daar langs de rivier. Veel plezier.
  3. Agnes Niehoff:
    28 juli 2019
    Wat leuk dat jullie dolfijnen hebben gezien.
    En voor overnachting wat ik al op de app heb gezegd het zelfde dan in Moab.
    Wel een verrassing hoe de binnenkant dan is.
    Alleen heel veel vervelend dat je niet lekker kunt slapen.Maar zo te lezen genieten jullie wel.Liefs Mam