Hoeveel had u er gehad willen hebben???

3 augustus 2019 - Davenport, Florida, Verenigde Staten

Vandaag hadden we verschillende dingen op de planning staan. En dan bedoel ik, Stephan had het één op de planning staan en ik het ander. Uiteindelijk hebben we alles gedaan. Oftewel, drukke dag gehad.

We zijn niet te vroeg opgestaan, maar ook niet super laat. Al met al zaten we iets voor half 10 in de auto. We zouden naar Lake Apopka Wildlife Drive gaan. We wisten niet helemaal wat we moesten verwachten, maar wat was het gaaf!!! Het is eigenlijk een soort dirtroad, met veel kans op het zien van dieren. Nou, dat leek mij wel wat. En dat op een uurtje rijden van ons huis. We waren er ook zo. Er was een hek, maar geen plek om toegang te betalen, dus maar gewoon doorrijden. We hebben aan het begin maar een routekaartje gepakt en zijn op weg gegaan. Zand/gravel weg met aan mijn kant een soort sloot. Waar we genoeg kleine vogels zagen. Maar daar kwamen we niet voor.

Een stuk verder eens gestopt, bij een infobord. Daar zagen we een anhinga zonnebaden en een schildpadje in het water. Ik heb ooit eens gelezen dat je in Florida niet te lang stil moet staan langs het water, dat de alligators je dan als prooi zien. Dus de kinderen ook maar een beetje laten lopen. We zijn weer ingestapt en verder gereden en warempel een heel stuk verder zag ik een alligator in het water. Maar die was alweer onder toen wij in de buurt waren. Gelukkig ging het hierna erg snel en wij schatten dat we wel zeker 20 alligators hebben gezien op de Wildlive Drive. Met als klapper op de vuurpijl eentje die de weg over stak voor onze auto met een gigantische vis in zijn bek!!!

We hebben ook genoeg anhinga´s, blue herons, osprey´s en witte ibissen gezien. Een witte ibis had een slangetje gevangen en een anhinga had ook een vis gevangen. We zagen ook nog wat racoons langs de weg. Al met al dus een succes!!!

Hierna wilden we naar Kelly Park om met een tube de rivier een stukje af te gaan. Maar eerst maar eens lunchen, waar we al snel gezelschap kregen van een racoon. Dat was natuurlijk niet helemaal de bedoeling, gelukkig liet deze zich makkelijk wegjagen. Ook liepen er genoeg eekhoorntjes. Na de lunch even 2 tubes gehaald en weer terug naar het park. Eenmaal in het park zijn de mannen het water ingegaan. Ik zou bij de spullen blijven, die zaten in een rugtas, dus ik ben gaan wandelen. Tijdens mijn wandeling zag ik nog een hertje en ik sprak een man die een voetafdruk van een grote katachtige had gezien.

Ik ben maar weer terug gegaan naar de rivier en de mannen opgezocht. Die zaten al op mij te wachten en hadden het erg leuk gehad. Stephan en Lars wilden nog een keer, Kenzi bleef bij mij, hij had het koud gekregen. We hebben de andere twee opgewacht en ze wilden nog een keer. Want Lars moest dit hele gebeuren nog even filmen. Ook een groot succes dus, fijn...

Nu was het wel tijd om terug te gaan, het weer sloeg om en het begon weer te regenen. Dus maar weer richting Orlando, want we wilden ook naar Old Town Kissimmee voor de auto´s. Maar het weer was nog niet al te best. Dus eerst maar weer een hapje eten, dit keer bij Denny´s. En weer mocht Kenzi geen ei sunny side up hebben, gelukkig mocht ik het wel... Na het eten was het iets droger en hebben we nog even gekeken bij de auto´s. Hier verzamelen zich op vrijdagavond allemaal musclecars, dus de Ford Mustangs, Chevy Camaro´s en de Dodge Challengers en Chargers... Hele gave auto´s maar deze keer niet zo veel, dus we waren zo uitgekeken. De jongens wilden nog even bij funspot kijken, maar om 1 attractie in te mogen moet je $10,00 p.p. betalen. Nou dan kun je goedkoper een dagje naar Disney gaan...

We waren hier dus vrij snel uitgekeken en zijn weer richting de auto gegaan. We komen morgen misschien nog wel weer, want dan hebben ze de hotrods. Die zijn echt nog gaver!!! Nu was het een weg zoeken naar huis, want de I4 stond hopeloos vast en we hadden een afslag gemist naar de 192. Maar gelukkig kennen we de weg hier redelijk en hebben we onze weg naar huis gevonden. De jongens gaan zo naar bed en wij volgen niet veel later, want ik ben behoorlijk moe... Het was een gave dag, ik wilde zo graag een foto maken van een alligator die de weg overstak voor onze auto. Dat is gelukt, met als bonus de vis in zijn bek!!!

1. Annelies koopman:
    3 augustus 2019
    Wat een top dag, maar die foto van die alligator met prooi, werkelijk fantastisch 🐊🐊🐊
  2. Alfons:
    3 augustus 2019
    En weer veel gezien en gedaan. Helemaal top.
  3. Menzo:
    3 augustus 2019
    Prachtige foto's van een geweldige dag. Genietse daar.