Gotta catch ´em all...

24 juli 2019 - Bonita Springs, Florida, Verenigde Staten

We hebben weer een leuk dagje achter de rug. Vanochtend niet al te vroeg wakker, moet geen gewoonte worden anders gaat het nog op vakantie lijken... Nadat we allemaal klaar waren voor de start zijn we gaan ontbijten in het hotel. Simpel ontbijtje, maar smaakte prima... Zo zaten we pas na 10-en in de auto, onderweg naar Naples, naar de pier. We hoopten hier dolfijnen te zien, helaas is dat niet gelukt. We hebben een paar regendruppels meegepakt en genoeg vissers gezien. En toen begon het gezeur, Kenzi moest en zou vissen. Maar daar hadden wij geen zin in, want vissen vinden wij gewoon niet leuk... (plus we hadden geen hengel enzo...)

Maar goed, gelukkig hebben ze hier hele toffe politieagenten, die stonden op de pier en die hadden vishengels bij zich zodat een ieder die dat wil even kon vissen. Ze gebeurde het dat Kenzi 5 minuten later stond te vissen. Lars wilde eerst niet en later toch weer wel, dus die mocht ook even van Kenzi. Uiteindelijk voor Lars ook een hengel geregeld en zo hadden we twee vissende kinderen (die daar eigenlijk het geduld niet voor hebben) en een parkeermeter die bijgevuld moest worden. Gelukkig stond de politie bij ons, dus die konden geen tickets uitdelen. Maar Stephan is toch maar even gaan bijvullen. Toen hij terug was duurde het niet lang en toen had Kenzi beet, helemaal trots!!! Hij durfde hem er niet af te halen, dat moest Stephan doen. De vis is daarna weer terug gegaan de oceaan in... Op een gegeven moment vonden wij het wel leuk geweest. Hoe sneu ook voor Lars, dat hij niets gevangen had, we wilden verder.

De jongens wilden hier graag aan het strand liggen, terwijl wij eigenlijk naar Marco Island wilden. Uiteindelijk maar besloten om hier te gaan zitten/liggen en binnen no time lagen de jongens (ja, alle 3) in het water. We hadden een plekje gevonden onder de pier, lekker in de schaduw. Want die zon doet goed haar best hier... Na een tijdje kwamen ze terug en hebben we wat gegeten. Na het eten waren Lars en Kenzi zo weer in het water. Het duurde echter niet lang voordat het ging regenen, met wat gerommel in de verte. Dus ze moesten van ons het water uit. We hebben onze spullen gepakt en toen het even droog was er vandoor gegaan. We redden het tot het begin van de pier en toen brak de hemel open. Wederom zo´n echte Floridiaanse bui, alleen nu waren we buiten en niet in de auto. Maar nog steeds niet koud hier...

Toen de ergste bui was geweest zijn we naar de auto gelopen, hebben de kinderen zich omgekleed (Stephan wilde dat niet doen, aangezien in beide auto´s naast de onze een dame zat). Daarna zijn we verder gegaan, Marco Island laten we voor wat het is. We willen wat anders, dus op naar Corkscrew Swamp Sanctuary. Ik had gelezen dat dat leuk was, maar wist helemaal niet meer wat het was. Dus de gok maar genomen en die kant opgereden. Onderweg nog een keer die gigantische bui op ons dak gehad. Eenmaal aangekomen bij het Sanctuary toegang betaald en op pad gegaan. Eigenlijk loop je op een boardwalk door moerasgebied. Het was niet te heet, maar eigenlijk wel lekker weer. We hoopten veel dieren te zien, maar dat is niet gelukt. We hebben wel een slang gezien, 2 sprinkhanen, een eenkhoorn en wat rare geluiden van dieren die we niet hebben kunnen identificeren. Ook hebben we de hele rare (of bedoelden ze bijzondere) `ghost orchid` gezien en de gigantische camera die boven in de boom hangt om ´m te filmen. Ik vond het wel de moeite waard, hele mooie natuur. De jongens vonden het wel leuk, maar gewoon zo over een boardwalk lopen vinden ze niet leuk volgens mij. Ik zei al, als het rotsen waren geweest waar jullie overheen konden klimmen hadden jullie niet zo gemopperd.

Hierna zijn we weer naar het hotel gegaan waar de mannen lekker zijn gaan zwemmen. Ik ben verbrand en heb er ook wel wat last van, wilde dus even niet meer in de zon. Daarom ben ik maar aan dit verslag begonnen.

Zo, we zijn weer een paar uur verder. We hebben heerlijk gegeten bij California Pizza Kitchen. Het is bijna allemaal opgegaan, dat lijkt mij een goed teken. Na het eten moesten we nog even een paar boodschappen doen bij de Super Target. Er moesten slippers komen, een gymshirt en nieuwe onderbroeken. Nou, alleen de nieuwe onderbroeken zijn er gekomen. Verder een nieuwe trui, een mouwloos T-shirt en een nieuwe pet, hmmm ging er ergens iets niet goed. En Lars heeft gelijk een lesje shoppen met vrouwen gehad. Ik had een 5 tal shirts meegenomen de paskamer in. En bij ieder shirt had ik wel een andere reden waarom ik ´m niet wilde hebben. Terwijl hij ze allemaal wel leuk vond, hij moest wel lachen aan het eind.

Nu zijn we weer in onze kamer, de jongens liggen in bed en bespreken waarom ze nooit alcohol gaan drinken (yeah right guys!!!). Ik maak dit verslag even af, drink mijn alcohol op en ga dan lekker naar bed... Bedankt weer voor jullie leuke reacties, daar word ik altijd erg blij van...

1. Miranda:
    24 juli 2019
    Wauw, weer veel leuke dingen gedaan op 1 dag!
  2. Wendy:
    24 juli 2019
    Wat leuk om te lezen! Heel veel plezier samen en wat een belevenissen!
  3. Annelies koopman:
    24 juli 2019
    Wat een genot om daar te zijn, onweer hoort erbij deze van het haar maar het verstoort de dag niet het is naar even en de zon staat weer aan de hemel.
    Heerlijk om dit alles te lezen, ik wil er wel zo heen.
    Tot morgen 😎😎😎
  4. Astrid:
    24 juli 2019
    Alleen maar shirts gepast Rianne? Hadden ze daar geen spanning in de broek?😂👖
    Veel plezier en wij genieten van jullie verhalen. Groetjes vanuit een tropisch Beuningen🌞🌞🌞
  5. Ina Zwerink:
    24 juli 2019
    Wat schrijf je toch leuk! Bijna alsof we erbij zijn! Wij gaan morgen een swamptour doen, hopelijk geen muggen daar, Sterre en ik zijn na een wandeling in een bos hier vlakbij behoorlijk te pakken genomen, we zitten zelfs aan de anti-histaminica, kun jij ons misschien nog wel in adviseren 😉
  6. Menzo:
    24 juli 2019
    Tsje, fris daar bij jullie😂, geintje. Wederom mooi om te lezen en te weten dat er nog veel moois in het verschiet ligt. Als jullie straks weer verder rijden noordwaar kom je wellicht nog over de 75 langs Ellenton. Hier hebben ze een geweldige outlet, net zoiets als Batavia stad maar groter. Kun je ook leuk shoppen voor kleding als je dat leuk vindt.
    Groeten uit een toch wel erg heet Zwolle.
  7. Yolande Brouwer:
    24 juli 2019
    Wat schrijf je leuk Rianne! Grappig dat de jongens een hengel vd politie konden lenen..
  8. Alfons:
    24 juli 2019
    Hallo. Een beetje een late reactie, maar toch. . . . . . Het blijven toch je beste vrienden??? Ik begrijp ook waarom Kenzi wilde vissen. Hij wilde die dolfijnen koste wat kost toch zien. Dan m aar vangen.
    Geen dieren gezien??? wat zijn slangen, sprinkhanen en eekhoorns dan? Leuk hoor. Jullie vermaken je wel. Je hebt tenslotte nog 2 weken.
    En dat er een eiland naar Marco is vernoemd en hij er nog nooit is geweest. Beetje jammer. Ha ha.
    Lekker blijven genieten. Dat doen wij van de leuke verslagen.
    Groeten uit een bloedheet Zwolle.