Florida 2019

8 februari 2019 - Zwolle, Nederland

Zo, als we meer wisten zou ik me weer melden. We hebben nu de hele reis vastgelegd, het enige wat we nog moeten doen is het startadres aanpassen op onze ESTA en in het vliegtuig stappen over 160 dagen.

Dag 1: Amsterdam - Miami

We vliegen vanaf Amsterdam om 10:25 uur naar Dallas Fort Worth waar we om 13:55 uur lokale tijd landen. Dan vliegen we om 17:00 uur door naar                       Miami alwaar we om 20:50 uur landen. Dan halen we de auto op en gaan naar ons hotel: Cambria Suites Miami Blue Lagoon via Hotwire geboekt. We                     hebben een Full Size SUV geboekt bij Alamo.

cambria poolcambria roomcambria outsidechevy tahoe

Dag 2: Miami - Marathon Key

Op zich een rit van ongeveer 2 uur, maar onderweg natuurlijk genoeg te zien.                                                                                                                                                        We slapen in het: Captain Pip´s at Knights Key Inn wederom geboekt via Hotwire.                                                                                                                                              Onderweg willen we kijken bij John Pennekamp Coral Reef State Park, Dolphin Research Center en Curry Hammock State Park.

knight´s key inn

Dag 3: Marathon Key

Vandaag willen we naar Bahia Honda State Park en misschien nog wel naar Key West. Beetje chillen op het strand, ook niet verkeerd.

Dag 4: Marathon Key - Bonita Springs

Deze dag een lange rit, want zonder stops al een rit van 5,5 uur. We willen onderweg via de Tamiami Trail rijden en misschien nog ergens een stukje wandelen. Ik had voor vandaag ook de Anhinga Trail of Gumbo Limbo Trail op de planning staan en een airboatride. Maar die bewaren we waarschijnlijk voor het eind van de vakantie. We overnachten deze nacht in Trianon Bay Bonita Springs.

trianon outside

trianon pool

Dag 5 en 6: Bonita Springs

We hebben twee volle dagen in Bonita Springs omdat we het idee hebben dat dit een goede uitvalsbasis is voor meerdere plekken die we willen zien. We hebben er nog wel een paar op de planning staan.

- Marco Island

- Naples Pier

- Corkscrew Swamp Sanctuary

- Sanibel Island

- JN Ding Darling National Wildlife Refuge

- Lovers Key State Park

We hopen ook dolfijnen in het wild te zien.

Dag 7: Bonita Springs - Clearwater

Weer een iets langere rit, van ongeveer 5 uur. We willen onderweg nog wel wat bekijken, maar kijken wat er van komt. Op de planning staat Venice, Sarasota, Siësta Key en St. Pete´s Beach. Dit gaat vast niet allemaal lukken, we zien wel hoe de dag loopt. In Clearwater slapen we in het Fairfield Inn & Suites bij Marriott Clearwater, Gulf to Bay.

fairfield outside

fairfield pool

Dag 8: Clearwater

Vandaag geen reisdag, maar wel leuke dingen op de planning. Namelijk, Caladesi Island State Park en Honeymoon Island State Park. Dat lijken wel 2 bounty-eilandjes. Dat willen we natuurlijk met eigen ogen zien.

caladesi en honeymoon island

Dag 9: Clearwater - Crystal River

Qua afstand niet zover, maar 75 mijl. Maar toch een rit van 2 uur ongeveer. We willen die dag Tarpon Springs bezoeken, manatees (zeekoeien) zoeken en Wildpark Three Sisters Springs bezoeken. Met een beetje geluk zitten we in het Retreat at Crystal Manatee geboekt via Hotels.com. Alleen dit is nog niet zeker, omdat er wat mis was met de betalingsmethode. Hotels.com zou het opnieuw boeken en dan zouden wij weer horen. Maar we hebben nog niets weer gehoord.

retreat outsideretreat inside

Dag 10: Crystal River - Haines City

Een afstand van 110 mijl en een rit van ongeveer 2,5 uur. We kunnen dus rustig aan doen. Voor onderweg geen plannen, waarschijnlijk nog boodschappen doen. We verblijven in villa: Southern Dunes, Haines City (waarschijnlijk zonder die Ford Mustang )

haines outsidehaines pool

Dag 11 t/m 18: Haines City

Een week blijven we in dit huis, wat willen we dan allemaal doen? Outlet shoppen, naar een waterpark en naar Kelly Park (met een rubberen band de rivier afdobberen). Verder gewoon lekker chillen en genieten van het mooie huis.

Dag 19: Haines City - Miami

Een beste rit weer, ongeveer 4 uur rijden. Geen plannen voor onderweg. We verblijven in het Surfcomber Hotel, Kimpton Hotel aan Collins Avenue.

surfcomber outsidesurfcomber pool

Niet verkeerd om je vakantie te eindigen dachten wij.

Dag 20 en 21: Miami

Deze dagen willen we kijken bij de Wynwood Walls (mooie muren met muuschilderingen). Misschien nog naar de Everglades en zwemmen in the Venetian Pool.

Dag 22: Miami - Amsterdam

Deze dag vliegen we via Dallas weer terug naar Amsterdam en zo zullen we op dag 23 weer voet op Nederlandse bodem zetten.

We hebben er alweer erg veel zin in. Het is een hele andere reis dan anders in Amerika, maar ik denk ook zeker wel mooi... We kijken weer uit naar jullie reacties...

1. Menzo Koopman:
    8 februari 2019
    Ohh, krijg heimwee. Op weg naar Cristal River kom je langs Springhill waar wij vaak waren. Cristal river heeft ook opgravingen van een indianenkamp bij derivier. Key West heeft een feestelijke sunset celebration met muziek en artiesten. Er is ook zoiets in Clearwater. Daar kun je ook prachtig dolfijnen spotten. Wij namen vaak de Little Toot, zie hun website. Veel boten varen met dezekleine boot op omdat de dolfijnen in de boeggolf springen.
  2. Ina:
    8 februari 2019
    Klinkt goed, ik zal over twee weken vast checken of de States nog de States zijn 😉
  3. Annelies koopman:
    8 februari 2019
    Wat een geweldige reis, dit gaat super worden. Prachtige weer, aardige mensen , mooie omgeving, ik kijk uit naar jullie verhalen, krijg er ook zo’n innnnnnnnnn 🌴🌴🌴🌴🌴🐬🐬🐬🐬🐬
  4. Rianne:
    9 februari 2019
    Menzo, bedankt voor je tips... Die gaan we zeker meenemen in de planning!!! Graag Ina, want anders moeten we alles weer annuleren... Heb er ook erg veel zin in Annelies...
  5. Tante A ;):
    13 februari 2019
    Tjonge wat een vakantie zeg. Heul vervelend?? Echt niet. De voorpret en voorbereidingen zijn al leuk.
    Ik ben nu nog bezig om onze Z-Afrika reis uit te werken. Netjes een dagboek ( lees heel beknopt opgeschreven) bij gehouden maar moet alles nu uitwerken. Ook wel leuk hoor. Succes en tot het volgende verhaal!