Dag 3: Joshua Tree NP

5 augustus 2018 - Twentynine Palms, California, Verenigde Staten

Goedemorgen, vanmorgen was het tegen zessen dat we wakker waren... Dus alles op ons dooie gemakkie gedaan en alvast klaargezet om in de auto te laden. Het grote gesjouw kan gaan beginnen. Maar eerst nog even ontbijten, met de heerlijke wafels. Beetje jammer dat we nu 2 kakkerlakken gevonden hebben in het restaurant, jak!!! Maar goed, even snel eten en weer weg. Het hotel is prima voor elkaar, leuk zwembadje, mooie kamer en prima ontbijt (alleen jammer van die kakkerlakken).

Maar goed, we zijn nu los, de rondreis gaat echt beginnen. We hebben vandaag gelijk de langste rijdag.Het begint ook nog eens saai ook, kale landschappen, vrij vlak allemaal. Voor Buckeye nog even gestopt bij een Walmart voor wat boodschapjes. Daarna weer door tot bij Quartzsite, waar ik het stuur heb overgenomen. Hier hebben we ook nog snel even getankt, want hierna rijden we Californië in en daar is de benzine duurder.

Nu doorgereden tot de ingang van Joshua Tree NP, daar even een foto van het toegangsbord gemaakt en door naar het visitorcenter. Hier hebben we een annual pass gehaald, hiermee kunnen we een jaar lang alle nationale parken in. Het was nu tegen enen, dus een lunch zou wel lekker zijn. Liefst ergens in de airco, maar die hebben ze hier niet. Dus maar een mooi picknichplekje opgezocht en daar alles uitgestalt. Door de warmte had ik niet zoveel zin in eten als gisteren. En de rest duidelijk ook niet, dus we hebben nog wat brood voor morgen. Tijdens het eten nog een desert iguana gezien, erg mooi beestje. Die moest dus uitgebreid gefotografeerd worden.

Nadat we de boel weer ingepakt hadden zijn we lekker JTNP doorgereden, het is niet mijn favo park. Het is wel apart, maar echt mooi, nee vind ik niet. Bij Cholla Cactus Garden zijn we even uit de auto geweest met ons allen, foei wat een hitte!!! En bij White Tank ook nog even, hier waren gigantisch grote stenen/rotsen waar de jongens heerlijk op geklommen hebben. Lars leeft dan helemaal op en merkt niets meer van de warmte. Dit vind hij echt geweldig leuk, zo leuk om te zien. En ook Kenzi vindt dit leuk, dat is wel te zien. Alleen hij is nog net iets kleiner waardoor hij sommige stukken niet goed kan halen. Ik merkte wel dat ik aan het verbranden was, terwijl ik me een kwartiertje daarvoor nog ingesmeerd had. Ik wilde dus terug naar de auto, bang dat de jongens ook zouden verbranden. Dus dat hebben we gedaan en we zijn gelijk maar naar het hotel gereden.

We zitten nu in motel 6 in Twentynine Palms, prima motel voor dat geld. Hier hebben we weer even gezwommen, gelukkig was hier het water wat kouder, waardoor we echt even konden afkoelen. Na het zwemmen even eten, wederom bij een Denny´s want echt veel zit hier niet. We hadden een pizzeria gevonden, maar die was dicht. Dus maar even voor wat vertrouwds gekozen. De jongens hebben weer heerlijk gegeten en Stephan en ik ook trouwens ;-)

Na het eten bij de Dollar General eindelijk een duikbril voor Kenzi kunnen scoren, die had gisteren zulke rode ogen van het onder water gaan. De zon was aan het zakken en gaf nu een mooie kleur aan de bergen hier vlakbij. Dat was wel weer mooi... Nu zitten we weer op de kamer, even chillen want morgen gaan we naar Lalaland!!!

1. Renske:
    6 augustus 2018
    Gelukkig konden jullie weer door naar een volgend hotel nu zulke onsmakelijke gasten ingecheckt hebben bij t eerste hotel! En jeeeej foto's! Verhalen al enorm leuk te lezen maar het echte genieten is toch het best af te lezen van de gezichten :)
  2. Ankie:
    6 augustus 2018
    Foto's yes!!!!!!! wat een bak van een wagen,een echte "Stephan&Rianne/auto"
  3. Alfons Niehoff:
    6 augustus 2018
    Heel fijn. Het begin is er. Even acclimatiseren van onze kou naar de Amerikaanse warmte en dan verder genieten.
    À demain.
  4. Monica:
    6 augustus 2018
    Weer heerlijk aan het meegenieten met jullie. En weer prachtige foto's 😘