Circle B Bar Reserve

31 juli 2019 - Davenport, Florida, Verenigde Staten

Voor vandaag hadden we niet echt iets op de planning staan, we wilden graag in de buurt een stukje natuur zien. Dus toen ik vanochtend wakker was heb ik mijn roadbook er maar even bij gepakt. Want ik had toch wat ideeën opgeschreven? En dat was ook zo en de dichtstbijzijnde was een kleine 3 kwartier rijden. Maar goed, eerst ontbijten. Kenzi was alweer zo vanuit zijn pyjama in zijn zwembroek gestapt. Na het ontbijt zou ik even boodschappen gaan doen en Lars wilde wel mee.

Dat was heel gezellig, samen lekkere dingen uitzoeken en overleggen wat we vanavond op de BBQ wilden gooien, welke smaak PopTarts er moesten komen en welke ranja Kenzi wel lekker zou vinden. We zijn er goed uitgekomen met ons tweeën. Daarna nog even naar de Dollar Tree, want al het opblaasspul bij het zwembad was lek/kapot. Dus we wilden dat maar weggooien en dan nieuw spul er neer leggen. Maar Walmart en Dollar Tree konden ons niet voorzien in onze behoefte.

Thuis aangekomen ging Lars gelijk in zijn zwembroek, hij had (weer eens) niet begrepen dat we gelijk weg zouden gaan. Na een kleine clash is hij toch maar met ons meegegaan. Na een korte, maar leuke rit waren we bij Circle B Bar Reserve. Dit was eerder een boerderij maar is nu een mooi natuurgebied aan een meer. We reden eerst naar het visitorcentre, langs allemaal bomen met Spaans mos (denk ik), het zag er heel mooi uit. Stephan dacht dat het ´s avonds wel spooky zou zijn. Bij het visitorcentre moesten we ons registreren, meer voor de leuk dan anders wat volgens mij. Ook kregen we daar een klein kaartje met de wandelingen erop. We wilden graag alligators zien, dus op naar Alligator Alley. De dame vertelde al dat er een gedeelte afgesloten was ivm breedingseason.

De wandeling ging over een schelpenpad, gedeeltelijk door schaduw en gedeeltelijk in de zon. Maar daardoor goed vol te houden. Er vlogen veel libelle´s en in de verte zagen we nog wat Osprey´s (visarend). Op een gegeven moment kwamen we bij het meer, hier zouden we nog een stukje langs kunnen lopen en dan zouden we weer terug moeten gaan. Maar de mensen die daar al waren zeiden dat het tot hier was en niet verder. Maar een paar meter verder stond een man die zei dat daar een alligator lag. Dus daar gingen we toch even heen. En ja hoor, daar lag een mooi jonkie in het kroos. Even foto´s gemaakt en op dat stukje even rustig rondgekeken. Mooie foto´s gemaakt met het meer op de achtergrond, had Lars nog een mooie mini-photobomb...

Ik dacht de hele tijd al dat we nog verder mochten, maar goed we zijn braaf en terug gegaan. Achteraf bleek dat we inderdaad nog een heel stuk verder hadden gekund, helaas... Toen we terug waren bij het Visitorcentre hebben we een mooi schaduwrijk plekje opgezocht om te lunchen, want daar waren we allemaal aan toe. En wij vieren waren niet de enige bleek al snel. Knabbel (of Babbel, hij heeft zich niet voorgesteld) had ook trek en was vrij brutaal. Stephan heeft ´m echt weg moeten jagen. Uiteindelijk heeft ´ie het maar opgegeven en is weggegaan. We hebben heerlijk zitten eten en daarna wilden we nog een wandeling doen. Eerst hadden we er eentje uitgezocht die zou uitkomen bij het andere einde van Alligator Alley, maar die was volledig in de zon. Dat leek ons niet zo´n goed plan. Er was ook nog een wandeling die door een stuk moeras zou gaan, de Lost Bridge Trail. En die zou gedeeltelijk in de schaduw zijn. Dat leek ons een beter idee. Helaas voor ons en gelukkig voor Kenzi bleek na een klein stukje al dat  het pad ondergelopen was, dus we konden niet verder.

Eenmaal weer bij de auto zijn we richting ons huisje gereden, nog even een stop gemaakt Dollar General Market gestopt. En daar hadden ze 2 mooie opblaasdingen voor in het zwembad. Die hebben we maar meegenomen. Toen we thuis waren zijn de jongens gelijk het water ingegaan. Ook Stephan en ik zijn even lekker het water ingegaan. Verder wordt het een rustige avond, we steken zo de BBQ nog even aan en verder hoeven we vanavond niet zoveel meer.

1. Syren:
    31 juli 2019
    Heerlijk!! Geniet van de BBQ :) En jeetje wat een prachtig mooie foto's allemaal, enjoy!
    See you later alligator ;)
  2. Annelies koopman:
    31 juli 2019
    Wat een heerlijke verhalen, dat je toch een 🐊 ziet in het echt is super speciaal.
    Lekker de BBQ aan en genieten 🌭🍔🍷🍺
  3. Alfons:
    31 juli 2019
    Wat weer heerlijk genieten daar in Florida. En de jongens ook! Ga lekker zo door.
  4. Mientje kamphuis:
    Geniet van de BBQ 🥘👍🏻💋