A bridge too far

25 juli 2019 - Bonita Springs, Florida, Verenigde Staten

Zo, vandaag waren we rond kwart over 7 weer van de partij. We hebben rustig aan gedaan en zaten rond half 9 in de auto richting ontbijt. We wilden naar de IHOP toe en dat is ook gelukt. Daar hebben we allemaal onze buikjes goed vol gegeten. Stephan en ik hebben 4 crepes gedeeld, met 2 geroosterde broodjes en een ieniemienie bakkie fruit. Ik had daar dan ook genoeg aan. Stephan heeft Kenzi nog even geholpen met zijn 5 pancakes. Kenzi heeft Lars dan weer geholpen met zijn ei en bacon. Lars heeft niemand geholpen maar heeft wel eigenhandig zijn 5 pancakes weg gewerkt. We hadden dus een goede bodem voor een dagje op stap.

Onze volgende stop was Lovers Key State Park. Als je de foto´s online bekijkt ziet het er echt schitterend uit. En misschien hebben wij het wel geen eerlijke kans gegeven, maar wij vonden het wat tegen vallen. En nou kan ik gaan klagen dat het hier zo warm is. Maar vergeleken bij jullie is het hier aan de frisse kant... Maar de temperatuur zal ook wel mee spelen. We zijn even met het trammetje naar het strand gegaan, daar lagen meer dan genoeg mensen. Wij zijn met de eerstvolgende tram weer terug gegaan. We zijn doorgereden naar de volgende parkeerplaats en hebben daar een kleine wandeling gedaan. We zijn langs de vlindertuin gekomen, waar een vriendelijke dame de jongens vertelde dat het een Schmetterling was. Dat snapten ze niet, had ze gewoon butterfly gezegd was het wel duidelijk geweest, hahaha... Ik heb haar ook maar even het woord vlinder geleerd. Daarna zijn we nog een stukje verder gelopen, maar na een minuut of 10 waren we er klaar mee en zijn we terug gegaan naar de auto.

Op naar Sanibel Island, ook zo´n mooi eiland... Ik had in meerdere reisverslagen gelezen over de Lazy Flamingo, dat zou erg leuk zijn. Die was, na een rit van ongeveer 3 kwartier zo gevonden. Lars en Kenzi hadden wel trek dus zijn we naar binnen gegaan. Het is een leuk tentje, leuk aangekleed en heerlijk eten. Wij konden er dus weer even tegen. Nu op zoek naar een strand en die was zo gevonden, een openbaar strand. Dat was te merken, het leek Zandvoort wel met mooi weer... Maar we hebben allemaal een heerlijk verfrissende duik genomen in de Golf van Mexico, nou ja verfrissend... Het was wel genieten in ieder geval. Na een uurtje merkte ik dat ik weer levend stond te verbranden (terwijl ik me had ingesmeerd met factor 50), dus we zijn terug gegaan naar de auto. Allemaal even omkleden en gaan, op naar de Walmart. Hier moesten even een paar boodschappen gedaan worden, toch ben je dan zo weer een uur verder. Maar goed, alles was weer binnen en Lars is de trotse eigenaar van een heuse Fortnite handdoek.

Nu konden we dan eindelijk (de woorden van Kenzi) weer naar ons hotel. Alwaar we weer in de zwemkleding gingen, want er was nog niet gezwommen vandaag. Daar hebben ze zich weer een poos vermaakt. Toen ze er zat van waren even de tablet wat aandacht gegeven en nu zitten ze samen in bad, het bad in de badkamer wel te verstaan. Want die hebben we thuis niet, dus die moet ook gebruikt worden. Zo meteen even een broodje eten in de hotelkamer en daarna moet er gezwommen worden. In het donker wel te verstaan, want dat hebben we nog niet gedaan vandaag...

Al met al weer een leuke dag, hoewel we wel een beetje moe worden van het strand. Dus morgen, als we richting Clearwater gaan, nemen we de tip van Menzo mee en gaan we even shoppen...

1. Annelies koopman:
    25 juli 2019
    Doen, Clearwater is prachtig. Wat een mooie foto’s hebben jullie al.
    🐊🐢🐍😎👍
  2. Ina Zwerink:
    25 juli 2019
    Waar zouden we zijn zonder Walmart hè.. Hier ook dagelijks op onze to do list😀
  3. Tini:
    25 juli 2019
    Tip voor Clearwater (maar misschien ken je die al). Tocht met Little Toot voor het spotten van dolfijnen.
  4. Menzo:
    25 juli 2019
    Ik sluit me van harte aan bij de tip van Tini. Onze vakantie kan niet zonder een tochtje met die boot. Heel veel plezier daar.